Polievky Na prvý pohľad len samá voda...avšak výživná, hustá a sýta. Polievky sú dokonalým trikom na dosiahnutie aj udržiavanie štíhlej postavy bez toho, že by ste za toto privilégium museli platiť večne škvŕkajúcim žalúdkom. Či už si vyberiete klasickú zeleninovú, hovädzí vývar, krémovú brokolicovú, krúpovú, kyslú kapustovú alebo paradajkovú, hlad vám dá minimálne na dve hodiny pokoj. SNÍMKA: Pixabay
StoryEditor

Zdravý metabolizmus a odbúranie tukov: Pomocníkov pri chudnutí nájdete aj v kuchyni

05.09.2022, 18:00
  • Obľubujete perlivé nápoje? Nečudujte sa, že máte problém s nadbytočnými kilami.
  • Pokiaľ chcete ploché bruško, musíte sa v prvom rade stravovať pravidelne.
  • Ktoré bežné potraviny patria medzi najlepšie prírodné spaľovače?

Problém s pribúdajúcimi kilami majú po zime mnohí. Ako sa však vymaniť zo začarovaného kruhu chudnutia, priberania a odriekania? Občas sa stačí vzdať diét a hladovania a spraviť si poriadok v zložení stravy a v každodennom jedálničku.

image

Umývate pred varením kurča či huby? Škodíte sebe aj jedlu

Poklady v kuchyni

Súčasťou procesu je zaradiť do neho prírodné spaľovače tuku, pomocníkov pri boji s nadbytočnými kilami. V prvom rade sa však musíte začať stravovať pravidelne. Keď telo nehladuje, nebude mať potrebu robiť si zásoby na horšie časy v podobe tukových zásob, uvádza portál iDnes.cz.

Pestrý vyvážený jedálniček by mali tvoriť zdravé tuky, ovocie, zelenina, kvalitné bielkoviny a celozrnné pečivo. Prehľad konkrétnych potravín, ktoré pomáhajú pri zdravom chudnutí a zasýtia, si pozrite v galérii:

Zrada v obľúbených potravinách

Ak obľubujete perlivé nápoje, netreba sa čudovať tomu, že máte problém s nadbytočnými kilami. V črevách totiž ich vplyvom vznikajú plyny, ktoré sa tvoria aj vďaka tomu, že prehĺtate vzduch. Oveľa lepšie preto urobíte, keď prejdete na čistú vodu.

Mnohým takisto robí ťažkosti aj pečivo z bielej múky, preto odporúčame zvýšiť podiel vlákniny, ktorá z čriev odstráni škodliviny a ešte vás aj zasýti. Bohatým zdrojom vlákniny je celozrnné pečivo, knäckebrot, otruby, ovsené vločky, celozrnný kuskus, ryža natural, strukoviny, orechy a samozrejme ovocie a zelenina.

Pri redukčných diétach je vhodné zaradiť aj látku zvanú L-karnitín, ktorá podporuje metabolizmus tukov. Zlepšuje ich transport do bunkových mitochondrií, kde dochádza k ich spaľovaniu a využitiu na energiu.

L-karnitín je telu vlastná aminokyselina, ktorú si organizmus dokáže v určitom množstve vyrobiť sám. Menšie množstvo je možné získavať aj zo stravy (červené mäso, avokádo, sója).

01 - Modified: 2022-08-23 11:46:05 - Feat.: 1 - Title: Syrom proti rednutiu kostí? Vedci tvrdia, že tento druh môže zachrániť kosti a „zahnať“ osteoporózu 02 - Modified: 2022-08-31 10:00:00 - Feat.: 0 - Title: Skladujete vajíčka na dverách chladničky? Odborníci prezradili, akých chýb sa denne dopúšťame
01 - Modified: 2023-02-01 18:00:00 - Feat.: - Title: Štíhla len vďaka uteráku: Túto japonskú metódu na chudnutie musíte vyskúšať 02 - Modified: 2023-02-01 13:24:03 - Feat.: - Title: Musafer robí najlepší kebab v Bratislave: Nič u mňa nie je polotovar, slovenské mäso je desaťkrát lepšie ako poľské 03 - Modified: 2023-01-29 08:00:00 - Feat.: - Title: Vyskúšal som sa prestravovať za 15 eur na týždeň. Ako vyzeral môj jedálniček v hodnote dvoch denných menu? 04 - Modified: 2023-01-26 11:47:57 - Feat.: - Title: Zacvičte si s Jennifer Aniston jej obľúbený tréning 15-15-15: Kilá pôjdu dole ako nič 05 - Modified: 2023-01-25 05:39:59 - Feat.: - Title: Inšpektori zastavili 8 196 kilogramov nebezpečnej potraviny z Turecka
menuLevel = 2, menuRoute = style/gastro, menuAlias = gastro, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
01. február 2023 23:04