Známe mená slovenskej gastroscény sa podelili o rady a odporúčania v súvislosti s nepríjemnými zvykmi, ktorých sa dopúšťajú zákazníci reštaurácií. Ktoré by mali zmeniť a aké najväčšie chyby robia?
Známi slovenskí šéfkuchári, Jaroslav Žídek, Michal Kordoš, Milo Pabiš a Vojto Artz pomenovali najväčšie omyly zákazníkov a vysvetlili, čomu by sme sa mali v reštaurácii vyhnúť a ktoré nepríjemné zvyky im najviac prekážajú. Pozrite si rady, odporúčania a omyly, ktoré jednotliví šéfkuchári aj bližšie vysvetľujú.
Michal Kordoš, private chef, vedie biznis v oblasti gastro poradenstva, cateringu, lektor varenia
- Usadiť sa k voľnému stolu bez opýtania
„Nie každý podnik si zakladá na tom, aby mal personál pod kontrolou usádzanie hostí. Odporúčam však, z vlastnej iniciatívy, vždy pri vstupe do podniku počkať na obsluhujúci personál, a až potom sa usadiť za stôl. Je to milé gesto, ktoré vás stojí len pár sekúnd času a zabránite tým stresovým situáciám, najmä v preplnenejších podnikoch. Mne sa to veľmi osvedčilo,“ upozorňuje šéfkuchár, ktorý pracoval v michelinskej reštaurácii.
Čašníci môžu mať totiž podľa jeho slov vlastný systém usádzania zákazníkov, a teda mať už niektoré stoly rezervované. Stačí preto vyčkať, kým si vás usadí obsluha, prípadne vás len naviguje do priestorov.
- Aj personál tvoria len ľudia
Michal Kordoš pripomína, že stále platí, že prvý a posledný kontakt s reštauráciou je najdôležitejší.
Zostáva vám 85% na dočítanie.