StoryEditor

Čím sa v reštauráciách strápňujeme? Známi šéfkuchári prezradili najväčšie prešľapy Slovákov

27.09.2022, 00:00
  • Slušné správanie by malo byť súčasťou nášho života, opak je však často krutou pravdou.
  • Príkladom sú aj zážitky našich šéfkuchárov, ktorí správanie zákazníkov poznajú "z prvej ruky".
  • S redakciou HN sa podelili o chyby a prešľapy slovenských zákazníkov, ktorí sa často dopúšťajú rovnakých chýb a prehreškov. 
  • O ktoré ide, si prečítajte v nasledujúcom článku.

Známe mená slovenskej gastroscény sa podelili o rady a odporúčania v súvislosti s nepríjemnými zvykmi, ktorých sa dopúšťajú zákazníci reštaurácií. Ktoré by mali zmeniť a aké najväčšie chyby robia? 

Známi slovenskí šéfkuchári, Jaroslav Žídek, Michal Kordoš, Milo Pabiš a Vojto Artz pomenovali najväčšie omyly zákazníkov a vysvetlili, čomu by sme sa mali v reštaurácii vyhnúť a ktoré nepríjemné zvyky im najviac prekážajú. Pozrite si rady, odporúčania a omyly, ktoré jednotliví šéfkuchári aj bližšie vysvetľujú.

Michal Kordoš, private chef, vedie biznis v oblasti gastro poradenstva, cateringu, lektor varenia

image

Michal Kordoš, známy slovenský šéfkuchár. FOTO: Magdaléna Tomalová, Sóda Magazín

  • Usadiť sa k voľnému stolu bez opýtania

„Nie každý podnik si zakladá na tom, aby mal personál pod kontrolou usádzanie hostí. Odporúčam však, z vlastnej iniciatívy, vždy pri vstupe do podniku počkať na obsluhujúci personál, a až potom sa usadiť za stôl. Je to milé gesto, ktoré vás stojí len pár sekúnd času a zabránite tým stresovým situáciám, najmä v preplnenejších podnikoch. Mne sa to veľmi osvedčilo,“ upozorňuje šéfkuchár, ktorý pracoval v michelinskej reštaurácii.

Čašníci môžu mať totiž podľa jeho slov vlastný systém usádzania zákazníkov, a teda mať už niektoré stoly rezervované. Stačí preto vyčkať, kým si vás usadí obsluha, prípadne vás len naviguje do priestorov. 

  • Aj personál tvoria len ľudia

Michal Kordoš pripomína, že stále platí, že prvý a posledný kontakt s reštauráciou je najdôležitejší.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-08-16 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Šéfkuchár Nomy pre Prečo nie?!: Najťažšie je stále hľadať inšpiráciu a mať otvorenú myseľ 02 - Modified: 2022-07-23 06:50:45 - Feat.: 0 - Title: Cola za 13 eur, burger za 30 a lehátko za 500. Ibiza šokuje turistov extrémnymi cenami 03 - Modified: 2022-07-09 07:00:00 - Feat.: 0 - Title: Známi šéfkuchári radia, ako si v kuchyni poradiť s infláciou: S týmito zaručenými tipmi ušetríte najviac 04 - Modified: 2022-06-12 15:35:03 - Feat.: 1 - Title: Šéfkuchár Záhumenský: Na Slovensku máme reštaurácie, ktoré si zaslúžia Michelinovu hviezdu. V Taliansku som sa najlepšie najedol v bistre
01 - Modified: 2023-01-24 20:20:42 - Feat.: - Title: Predstavitelia Slovenska a Británie si pripomenuli 30. výročie diplomatických vzťahov 02 - Modified: 2023-01-25 08:29:00 - Feat.: - Title: Hlas robí veľa chýb, hovorí politológ. Môže sa stať, že koalíciu bude po voľbách opäť zostavovať Fico 03 - Modified: 2023-01-24 17:00:00 - Feat.: - Title: Dve percentá HDP na obranu? Málo, potrebné sú už tri, znie z východného krídla NATO 04 - Modified: 2023-01-24 07:25:20 - Feat.: - Title: Nemecké Leopardy pre Slovensko a Česko budú pripravené na jar, uistil Rheinmetall. Ide o repasované kusy 05 - Modified: 2023-01-24 10:43:36 - Feat.: - Title: Žiadne pivo ani rezeň, železnice priznávajú veľké problémy. Dokedy budú chýbať reštauračné vozne?
menuLevel = 2, menuRoute = style/gastro, menuAlias = gastro, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
25. január 2023 17:47