StoryEditor

Trnavskej automobilke hrozila strata dôležitého nástroja. S odbormi sa dohodla na poslednú chvíľu

01.04.2021, 16:58
Výsledkom sú vyššie platy aj posun k novému projektu.

Polovica júla minulého roka. Odvtedy sa za múrmi trnavského výrobcu automobilov Stellantis ťahalo kolektívne vyjednávanie. Vedenie podniku aj odbory nechceli aj napriek desiatkam stretnutí za zatvorenými dverami zo svojich nárokov ustúpiť.

Obe strany po mesiacoch rokovaní nakoniec urobili kompromisy, no ani tie nestačili na to, aby sa koncom minulého roka zabránilo pádu kolektívnej zmluvy.

Horšie však bolo, že od apríla hrozila vo výrobe pre končiace dodatky k zmluve strata dôležitého nástroja -  flexibility zabezpečujúcej fabrike konkurenčnú výhodu, zmeny by po páde dodatkov dokonca pocítili pracovníci aj v odmeňovaní.

„Cieľom vyjednávania bolo zabezpečiť konkurencieschopnosť nášho závodu. Stabilizovať podmienky v Trnave na štyri roky, aby sme dostali projekt SmartCar a dohodnúť nové prílohy ku kolektívnej zmluve t...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-05-13 15:35:15 - Feat.: - Title: Volkswagen silnie, Slovensko trhá čierne scenáre. Ústupok Trumpa pomôže našej vláde, hovorí pre HN expertka 02 - Modified: 2025-05-05 15:30:00 - Feat.: - Title: KOMENTÁR: Najväčší problém Slovenska a odborník na všetko 03 - Modified: 2025-05-05 08:51:37 - Feat.: - Title: Nálada v nemeckom automobilovom priemysle sa v máji zhoršila, počet pracovných miest klesol 04 - Modified: 2025-04-17 11:59:19 - Feat.: - Title: Bratislavský Volkswagen bol v hre o jeden z top modelov, vyrábať ho nakoniec budú v inej krajine 05 - Modified: 2025-04-09 08:07:34 - Feat.: - Title: Trump riskuje krízu v predaji áut. Značky hromadne zastavujú export do USA, jeden hráč však ide na to inak
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
18. máj 2025 04:00