"Celé je to malér. Nemôžeme sa z toho zrútiť, ale je to problém gigantických rozmerov," opisuje Zdeněk Pohlreich pre portál iDnes.cz.
A v okamihu skončenia karantény sa nič nevráti ako mávnutím čarovného prútika do starých koľají. "Pretože som už starší človek, pamätám si podobný úder medzi oči a nákupné šialenstvo z roku 1968, ďalšia rana prišla v roku 2001, kedy hotelový biznis išiel z minúty na minútu do čerta," spomína Pohlreich na minulé roky, ktoré by aspoň vzdialene pripomínali súčasnú situáciu.
K súčasným trendom, kedy vidí, ako sa ľudia snažia predzásobiť a vykupujú obchody, má jediný komentár: "Na konci roka to budú vyhadzovať alebo budú jesť expirované potraviny. Ale v podstate to chápem. Ľudia sú vydesení, pretože okrem staršej generácie, v takej situácii nikdy neboli. Nevedia, čo robiť, je to konanie v šoku."
Ako podnikateľ nemôže Pohlreich robiť nič iné, než v súčasnej dobe skúsiť zachovať prevádzku kuchyne a ponúknuť donáškovú službu, aby zachoval pracovné miesta aspoň v kuchyni. Vlastne ako tisíce ďalších reštaurácií v Česku, ktoré prešli na podobný režim.
"Nebudeme sa pokúšať ponúknuť nejaké spásonosné krízové menu, pretože zmeniť koncept reštaurácie nie je otázkou jedného dňa a nemôžete ho zmeniť cez noc. Na rozdiel od bežného rozvozu, nebudeme roznášať jedlo v bežných plastových boxoch, ale každá ingrediencia bude balená osobitne, perfektne pripravená a schladená a zákazník si ju ohreje podľa svojho gusta. A výsledkom bude jedlo, ako by si ho dal u nás," sľubuje si.
"Naším oznámením je: aj v tejto dobe si užite dobré jedlo a navyše si užite deň bez varenia. A keď nebudete vedieť, čo s tým, som na horúcej linke a poradím vám," sľubuje kuchár.