Drahé pokrmy vás majú doviesť k lacnejším položkám. Americký expert na tvorbu jedálneho lístka Greg Rapp potvrdzuje, že extrémne drahé potraviny fungujú ako návnada. "Asi si ich nekúpite, ale vďaka tomu nájdete niečo lacnejšie, čo bude vyzerať v ponuke vďaka tomuto triku výhodnejšie."
William Poundstone, autor bestselleru o cenotvorbe (Priceless: The Myth of Fair Value (and How to Take Advantage of It)) to v jednom z rozhovorov pre New York Magazine vystihol presne, a to, že "115 dolárový špeciál je tam hlavne preto, aby všetko okolo neho vyzeralo dostupne".Pixabay
StoryEditorTýmito trikmi nás reštaurácie nútia míňať viac, ako sme plánovali
Pozrite si zoznam psychologických trikov, ktorými z nás chcú gastronómovia vytiahnuť čo najviac peňazí.
Večera v reštaurácií je dnes, hlavne v mestách, už celkom bežná aktivita. Zamýšľali ste sa však už nad alchýmiou toho, ako sa tvorí jedálny lístok? Verte, že majitelia podnikov určite áno.
Niektoré značky si dokonca mimoriadne dávajú záležať na tom, akým spôsobom zostavia jedálny lístok. Zoznam psychologických trikov, ktorými z nás chcú gastronómovia vytiahnuť čo najviac peňazí,
priniesol portál Business Insider.
01 - Modified: 2018-04-12 07:36:45 - Feat.: 0 - Title: Servis v reštaurácii. "Majú oň zákazníci vôbec záujem?" pýta sa prominentný šéfkuchár
01 - Modified: 2025-06-27 14:00:00 - Feat.: - Title: Šéfkuchár Jiří Zajíček: Mladá generácia dnes vie zo všetkého urobiť gél, ale nevie uvariť poctivú omáčku
02 - Modified: 2025-06-26 18:00:00 - Feat.: - Title: Nie každý zákazník je klient
03 - Modified: 2025-06-26 08:04:05 - Feat.: - Title: Pavol Brezina: Hudba formuje atmosféru. Prečo nevhodne pôsobí rádio a čo naopak udrží hostí najdlhšie?
04 - Modified: 2025-06-25 14:00:00 - Feat.: - Title: Inakosť nie je nebezpečná: Naša kaviareň nie je o súcite, ale o príležitosti, znie z trenčianskej kaviarne
05 - Modified: 2025-06-14 22:00:00 - Feat.: - Title: Nafukovanie, bolesti, pálenie záhy, nadmerná únava: Týmto bojkotujeme trávenie a škodíme žalúdku a črevám