Ako sa darí značke DATART na Slovensku?
Poďme k tým službám pre zákazníkov. Ako konkrétne ich zlepšujete?
Môžete viac priblížiť všetky spomínané služby? A vôbec, s čím sa v predajni DATARTu môže stretnúť zákazník?
Už pri vstupu do predajne víta zákazníka dobre usporiadaný priestor, kde sa dokáže rýchlo zorientovať a nájsť ten druh produktov, o ktorý má aktuálne záujem. Potom prichádza na rad niektorý z našich elektrošpecialistov, ktorí sú vždy pripravené zákazníkovi poskytnúť informácie o výrobkoch a poradiť im čo najlepšie pri výbere nového elektrospotrebiča. Profesionalita našich elektrošpecialistov spočíva v tom, že si musia poradiť s každou situáciou, ktorá vznikne pri komunikácii so zákazníkom.
Čo to znamená?
Niekto napríklad prichádza, aby si kúpil výrobok, ktorý si predtým vytipoval v našom e-shope, a chce si prípadne ešte doplniť niektoré informácie o ňom. Iný zákazník si zasa, naopak, príde kúpiť napríklad chladničku alebo televízor, a nemá jasnú predstavu, ktorý typ by sa mu najlepšie hodil. Tam má potom náš elektrošpecialista zodpovednú úlohu, ale výsledkom jeho rady vždy musí byť spokojný zákazník s pocitom, že nakúpil dobre. Zároveň zákazníkovi ponúkame zodpovedajúce príslušenstvo alebo vhodné služby.
Akú mieru spokojnosti zákazníkov dosahujete? Inými slovami, aká je proporcia reklamácií a sťažností voči celkovému počtu klientov?
DATART je dlhodobo vnímaný ako jeden z predajcov elektroniky s najvyššou zákazníckou spokojnosťou. Je to výsledok nášho strategického prístupu, máme to, takpovediac, zakódované v DNA našej značky. Ako som naznačil, môžeme dlhodobo uspieť len so spokojnými zákazníkmi. Tento prístup sa v DATARTe premieta do všetkých procesov. Máme prepracované nástroje na zber a vyhodnocovanie spätnej väzby, napríklad z vyplnených dotazníkov od zákazníkov. Každou reklamáciou a podnetom od nespokojného zákazníka sa seriózne zaoberáme a snažíme sa vylepšovať naše procesy. Máme na to interný tím špecialistov, ktorý zastrešuje náš ombudsman.
Ak sa vrátime k vašim službám, po nákupe najmä väčšieho spotrebiča je dôležitým krokom jeho doprava k zákazníkovi. Ako u vás vyzerá táto služba?
Na to máme spomínanú službu DOPRAVART, ktorej obsah je zhrnutý v slogane „privezieme, vynesieme, nainštalujeme“. Zjednodušene povedané, zákazník sa pri tejto službe nemusí o nič starať, stačí, keď nahlási miesto a čas dodania a zvyšok už nechá na nás. V rámci služby ponúkame aj odvoz starého spotrebiča, ktorý následne ekologicky zlikvidujeme.
Čo rieši vaša služba RÝCHLART?
Ako napovedá jej názov, ide o rýchle vyzdvihnutie výrobku na predajniach DATART najneskôr do pol hodiny, a to úplne zadarmo. Zákazník si len vyberie svoj nový tovar na e-shope, rezervuje si ho na svojej najbližšej predajne DATART a tam si ho aj vyzdvihne.
Naznačili ste previazanosť vašich „kamenných“ predajní a internetového obchodu. Ako vnímate vzťah týchto dvoch prostredí?
Kamenné predajne aj e-shopy sú dnes pre nás neodmysliteľnou súčasťou obchodu s elektronikou a domácimi spotrebičmi. Po viacerých vlnách covidu zároveň sledujeme trend návratu zákazníkov do kamenných predajní. Pre zákazníka je výhodou, keď sú obidva tieto predajné kanály pod jednou strechou, ako to máme v DATARTe. Už som spomenul príklady, keď táto kombinácia pomáha lepším službám a rýchlejšiemu vybaveniu nákupu či akýchkoľvek požiadaviek zákazníka.
V závislosti od nákupných preferencií sa potom stretávame s rôznymi skupinami zákazníkov – od tých, ktorí si chodia produkty vyberať a kupovať výlučne len do predajne, po tých, ktorí vybavia celý nákup za počítačom. Predpokladám, že dnes už väčšina našich zákazníkov v podstate kombinuje obidva prístupy k výberu a nákupu elektroniky a domácich spotrebičov.