Cannes Lions oceňuje to najlepšie zo svetovej reklamy.
StoryEditor

V Cannes sa rozdali levy za dizajn, hudbu aj šport. Na pódiu sa prekvapivo mihol aj slovenský futbal

18.06.2025, 12:27

Cannes Lions má za sebou dva dni. Spoznali sme ďalších majiteľov prestížnych levov. Dnes už vieme potvrdiť, že Slovensko zostáva tento rok bez shortlistu. 

Kategórie Entertainment a Craft poznajú svojich víťazov. „Tieto víťazné práce predstavujú vrchol kreatívnej zábavy a umeleckého remesla, ktoré rezonuje so súčasným publikom a vytvára zmysluplné prepojenia,“ povedal riaditeľ festivalu Simon Cook. 

Pozrime sa na Grand Prix práce, ktoré si zaslúžia výnimočný honor. Môžu byť zároveň skvelou inšpiráciou aj pre našich tvorcov. Víťazom utorkového večera sa stala táto kampaň, ktorá si odniesla hneď dve Grand Prix. 

Kategória Design a Digital Craft 2x Grand Prix: Caption with intention, ACADEMY OF MOTION PICTURE ARTS & SCIENCES - RAKISH - CHICAGO HEARING SOCIETY, FCB CHICAGO

Kampaň „Titulky so zámerom“ predstavuje prelomový krok v dizajne titulkov pre sluchovo postihnutýc. Táto iniciatíva nanovo interpretuje uzavreté titulky – ktoré sa od 70. rokov takmer nezmenili – ako dynamické a expresívne médium. Využitím animácie, farieb a premenlivého typografického štýlu sprostredkúva nielen samotné dialógy, ale aj emocionálne nuansy ako tón hlasu, tempo reči či identitu hovoriaceho – teda aspekty, ktoré si ľudia so sluchom často ani neuvedomujú.

Kategória: FILM CRAFT: TELSTRA - BETTER ON A BETTER NETWORK, TELSTRA, BEAR MEETS EAGLE ON FIRE

Telstra predstavila jedinečnú sériu 26 stop-motion filmov pod názvom „Lepšie na lepšej mobilnej sieti“, ktoré majú za cieľ zdôrazniť široké pokrytie a spoľahlivosť jej mobilnej siete naprieč celou Austráliou. 

Kategória: Industry Craft:  Art Direction: Print & Publishing, NIGRUM CORPUS, IDOMED, ARTPLAN

V brazílskom zdravotníctve je silne zakorenený rasizmus. A práve o tom je táto kampaň, ktorej jadrom je pôsobivý krátky film.

Kategória: Entertainment: NIGHT FISHING, HYUNDAI, INNOCEAN

Hyundai so svojím projektom „Nočný rybolov“ premieňa automobil  z pasívneho produktu na aktívneho rozprávača príbehu.  Príbeh je sprostredkovaný z pohľadu samotného auta – pomocou zabudovaných kamier, monitorov s panoramatickým výhľadom a digitálnych spätných zrkadiel – čím sa nenápadne prezentujú pokročilé bezpečnostné technológie značky Hyundai, ako napríklad systém na zníženie mŕtveho uhla.

Kategória: Entertainment Lions for gaming: Use of Gaming/Streaming Platforms, CALL OF DISCOUNTS, MERCADO LIVRE, GUT

Do hry Call of Duty nasadili futbalovú legendu a gamera Neymara. Zamaskovali ho za  rôzne produkty z ponuky Mercado Livre. Profesionálni hráči ho lovili naživo na jeho Twitchi – a čím skôr ho zabili, tým väčšia zľava bola na daný produkt pre divákov.

Kategória: Entertainment Lions for Music: Cultural Engagement, TRACKING BAD BUNNY RIMAS MUSIC, DDB LATINA PUERTO RICO

Túto prácu sme už na canneskom pódiu videli viackrát. Teraz pre výnimočnú hudbu. 

Kampaň „Tracking Bad Bunny“ premenila verejné priestranstvá Portorika na dynamické pódium značk. Dokonale prepojila outdoorovú reklamu s kultúrnou relevanciou. Mesto sa zmenilo na sledovanie putovania Bad Bunnyho. Túto aktiváciu sprevádzali pop up udalosti či hudobné novinky. Celé to vyzeralo ako mapa na hľadanie pokladu v meste, fanúšikovia ho mohli odhaliť iba tým, že si všímali svoje okolie.

V tejto kategórii stojí za pozornosť aj práca ocenená zlatým levom. Má v sebe totiž slovenský prvok. O čo išlo? Futbalový fanúškovia si určite pamätajú na minuloročné EURO. Slovenský tím bol iba kúsok od zázraku. V osemfinále sme vyhrávali nad Anglickom, no všetko to zmenil gól Juda Bellinghama v posledných sekundách riadneho hracieho času. Jude zachránil Anglicko pred ďalším historickým fiaskom a strelil do slovenskej siete gól nožničkami. Túto situáciu využil Adidas na unikátnu kampaň, ktorú sprevádzala pieseň Hey Jude od the Beatles. 

Kategória: Entertainment Lions for sport: Partnerships with Sports Talent HAALAND PAYBACK TIME, CLASH OF CLANS, DAVID

Kampaň stiera hranice medzi športom, gamingom a popkultúrou. Jedného z najznámejších športovcov sveta zmení na digitálneho barbara. Haaland je totiž známy svojim nekompromisným štýlom a výraznou osobnosťou, čím sa stal ideálnym hrdinom na vstup na virtuálne ihrisko. 

 

01 - Modified: 2025-06-18 07:14:45 - Feat.: 0 - Title: Cannes Predictions 4: V dnešnom dueli sa stretli akčné spoty Call of Duty a Heinz 02 - Modified: 2025-06-17 21:40:34 - Feat.: 0 - Title: Sme na prahu tretej vlny AI, neexistuje ospravedlnenie, prečo ju nepoužívať 03 - Modified: 2025-06-17 07:14:20 - Feat.: 0 - Title: Diela, ktoré posúvajú hranice kreativity. Cannes pozná prvých víťazov 04 - Modified: 2025-06-17 14:53:00 - Feat.: 0 - Title: Veľký český večer v Cannes. Do Prahy ide Grand Prix, ocenený print nafotil slovenský fotograf 05 - Modified: 2025-06-19 10:42:02 - Feat.: 0 - Title: Tor Myhren z Apple: Ľudský dotyk je v ére AI našou superschopnosťou 06 - Modified: 2025-06-17 06:45:38 - Feat.: 0 - Title: Cannes Predictions 2: Kto má väčšie šance na Leva v Cannes? Burger KIng alebo KFC? 07 - Modified: 2025-06-17 07:24:47 - Feat.: 0 - Title: Cannes Predictions 3: Tipujeme práce, ktoré môžu zmeniť hru. Bude to reklama Cheetos alebo Uber Eats? 08 - Modified: 2025-06-17 06:47:04 - Feat.: 0 - Title: Cannes Predictions: Sme späť a štartujeme súboj medzi Stratégiami a Wiktor Leo Burnett. Uspeje Lynx alebo Lidl? 09 - Modified: 2025-06-14 11:54:30 - Feat.: 0 - Title: Cannes Lions 2025: Na festival prišlo takmer 27-tisíc prihlášok
01 - Modified: 2025-06-25 09:03:12 - Feat.: - Title: Richard Sokol: Keď sa nás porota spýtala, ako sme prišli na takú kreatívnu ideu, zasiahla ma eufória 02 - Modified: 2025-06-24 13:38:32 - Feat.: - Title: Gabriela Kaňová: Festival v Cannes je kreatívnou infúziou, ktorú musí zažiť každý 03 - Modified: 2025-06-23 17:56:51 - Feat.: - Title: Prečo slovenská reklama opäť nezískala v Cannes leva ani shortlist? Kreatívni riaditelia vysvetľujú dôvody 04 - Modified: 2025-06-24 13:33:53 - Feat.: - Title: Katka Sopková: Festival v Cannes je niečo ako Disneyland pre reklamnú branžu 05 - Modified: 2025-06-23 08:52:48 - Feat.: - Title: Young Lions 2025: Mladí Slováci odovzdali v Cannes skvelé práce. Žiaľ, ostali bez ceny
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. jún 2025 11:03