Kategórie Entertainment a Craft poznajú svojich víťazov. „Tieto víťazné práce predstavujú vrchol kreatívnej zábavy a umeleckého remesla, ktoré rezonuje so súčasným publikom a vytvára zmysluplné prepojenia,“ povedal riaditeľ festivalu Simon Cook.
Kategória Design a Digital Craft 2x Grand Prix: Caption with intention, ACADEMY OF MOTION PICTURE ARTS & SCIENCES - RAKISH - CHICAGO HEARING SOCIETY, FCB CHICAGO
Kampaň „Titulky so zámerom“ predstavuje prelomový krok v dizajne titulkov pre sluchovo postihnutýc. Táto iniciatíva nanovo interpretuje uzavreté titulky – ktoré sa od 70. rokov takmer nezmenili – ako dynamické a expresívne médium. Využitím animácie, farieb a premenlivého typografického štýlu sprostredkúva nielen samotné dialógy, ale aj emocionálne nuansy ako tón hlasu, tempo reči či identitu hovoriaceho – teda aspekty, ktoré si ľudia so sluchom často ani neuvedomujú.
Kategória: FILM CRAFT: TELSTRA - BETTER ON A BETTER NETWORK, TELSTRA, BEAR MEETS EAGLE ON FIRE
Telstra predstavila jedinečnú sériu 26 stop-motion filmov pod názvom „Lepšie na lepšej mobilnej sieti“, ktoré majú za cieľ zdôrazniť široké pokrytie a spoľahlivosť jej mobilnej siete naprieč celou Austráliou.
Kategória: Industry Craft: Art Direction: Print & Publishing, NIGRUM CORPUS, IDOMED, ARTPLAN
V brazílskom zdravotníctve je silne zakorenený rasizmus. A práve o tom je táto kampaň, ktorej jadrom je pôsobivý krátky film.
Kategória: Entertainment: NIGHT FISHING, HYUNDAI, INNOCEAN
Hyundai so svojím projektom „Nočný rybolov“ premieňa automobil z pasívneho produktu na aktívneho rozprávača príbehu. Príbeh je sprostredkovaný z pohľadu samotného auta – pomocou zabudovaných kamier, monitorov s panoramatickým výhľadom a digitálnych spätných zrkadiel – čím sa nenápadne prezentujú pokročilé bezpečnostné technológie značky Hyundai, ako napríklad systém na zníženie mŕtveho uhla.
Kategória: Entertainment Lions for gaming: Use of Gaming/Streaming Platforms, CALL OF DISCOUNTS, MERCADO LIVRE, GUT
Do hry Call of Duty nasadili futbalovú legendu a gamera Neymara. Zamaskovali ho za rôzne produkty z ponuky Mercado Livre. Profesionálni hráči ho lovili naživo na jeho Twitchi – a čím skôr ho zabili, tým väčšia zľava bola na daný produkt pre divákov.
Kategória: Entertainment Lions for Music: Cultural Engagement, TRACKING BAD BUNNY RIMAS MUSIC, DDB LATINA PUERTO RICO
Túto prácu sme už na canneskom pódiu videli viackrát. Teraz pre výnimočnú hudbu.
Kampaň „Tracking Bad Bunny“ premenila verejné priestranstvá Portorika na dynamické pódium značk. Dokonale prepojila outdoorovú reklamu s kultúrnou relevanciou. Mesto sa zmenilo na sledovanie putovania Bad Bunnyho. Túto aktiváciu sprevádzali pop up udalosti či hudobné novinky. Celé to vyzeralo ako mapa na hľadanie pokladu v meste, fanúšikovia ho mohli odhaliť iba tým, že si všímali svoje okolie.
V tejto kategórii stojí za pozornosť aj práca ocenená zlatým levom. Má v sebe totiž slovenský prvok. O čo išlo? Futbalový fanúškovia si určite pamätajú na minuloročné EURO. Slovenský tím bol iba kúsok od zázraku. V osemfinále sme vyhrávali nad Anglickom, no všetko to zmenil gól Juda Bellinghama v posledných sekundách riadneho hracieho času. Jude zachránil Anglicko pred ďalším historickým fiaskom a strelil do slovenskej siete gól nožničkami. Túto situáciu využil Adidas na unikátnu kampaň, ktorú sprevádzala pieseň Hey Jude od the Beatles.
Kategória: Entertainment Lions for sport: Partnerships with Sports Talent HAALAND PAYBACK TIME, CLASH OF CLANS, DAVID
Kampaň stiera hranice medzi športom, gamingom a popkultúrou. Jedného z najznámejších športovcov sveta zmení na digitálneho barbara. Haaland je totiž známy svojim nekompromisným štýlom a výraznou osobnosťou, čím sa stal ideálnym hrdinom na vstup na virtuálne ihrisko.