StoryEditor

Cannes Predictions: Sme späť a štartujeme súboj medzi Stratégiami a Wiktor Leo Burnett. Uspeje Lynx alebo Lidl?

15.06.2025, 10:00

Cannes Predictions 2025 je príležitosť, ktorá nám ponúka na chvíľu sa stať porotcami najprestížnejšieho festivalu kreativity a tipovať víťazov tohtoročného Cannes Lions.  

A to si nemôžeme nechať ujsť. S Wiktor Leo Burnett sa zahryzneme do 37. ročníka Cannes Predictions a v spoločnom dueli si vyskúšame, kto má väčší cit pre správny výber. 

Súťažné práce vyberali v Wiktor Leo Burnett. Všetko ide o reklamy, ktoré v uplynulých mesiacoch výrazne zarezonovali a majú šancu uspieť aj na festivale krativity v Cannes. To, či sa im to naozaj podarilo, sa dozvieme od 16. do 20. júna. My sa bude v najbližších dňoch spolu zabaváť na Cannes Predictions. 

Otázka znie: 
Ktorá z dvojice prác má väčšiu šancu zaujať porotu v Cannes 2025 a priniesť značke a tvorcom reklamy viac a hodnotnejších ocenení? 

Na úvod sme vybrali tieto reklamy:  Lynx - Catnip – Get Aprrrrrrroved  (Agency:  LOLA MullenLowe Madrid) vs  LIDL - Lidlize 

(Agency: Marcel/Paris)

Lynx-Catnip: Get  Aprrrrrrroved

Môže si myslieť, že si atraktívny – ale súhlasí s tým aj jej MAČKA? Ukázalo sa, že 60 % majiteľov mačiek by nerandilo s niekým, koho ich mačka nemá rada. Preto značka Lynx vytvorila špeciálnu vôňu, s rastlinou ktorej mačky nedokážu odolať. 

Lynx Catnip Get Apprrrroved!

LIDL - Lidlize 

Lidl využil generatívnu AI na spustenie svojej virálnej marketingovej kampane. Prostredníctvom aplikácie "Lidlize" vyzval svojich fanúšikov, aby vytvorili čokoľvek v červeno-modro-žltej farebnej palete značky. Spotrebitelia si tento nápad rýchlo obľúbili a pretvárali do Lidl dizajnu autá, topánky či svojich domácich miláčikov. Do troch týždňov mala značka takmer 2 milióny unikátnych vizuálov, aktivitu zdieľali influenceri na svojich sociálnych sieťach.

Lidl Lidlize

image

Gabriel Jakubovič -
Art Director
Wiktor Leo Burnett

Gabriel Jakubovič
Art Director 
Wiktor Leo Burnett

Z tejto dvojice považujem za silnejšiu a komplexnejšiu kampaň Lidlize. Neopiera sa len o kreatívny nápad alebo vizuálne spracovanie, ale ponúka používateľom možnosť aktívne sa zapojiť, tvoriť vlastný obsah a zároveň si značku užiť hravým a nenúteným spôsobom.  Zásadným momentom je podľa mňa to, že víťazný AI návrh (bicykel) Lidl reálne vyrobil a uviedol do predaja. Tento krok jasne ukazuje, že značka stojí za svojou aktivitou, posúva ju do reálneho sveta a dáva jej úplne nový rozmer.  Lidlize tak v sebe spája hravosť, technologickú inováciu a kultúrnu relevanciu so silným výsledkom na strane značky aj publika. Je to ukážka dobre zvládnutej modernej kampane, ktorá má presah aj mimo reklamný svet. 

image

Stratégie bude viesť nová šéfredaktorka.

Lucia Ležovičová 
Šéfredaktorka 
Stratégiíe

A ja si, naopak, myslím, že v Cannes zaboduje Lynx Catnip. Prečo? Porotcovia podľa mňa ocenia myšlienku, ktorá je naozaj nezvyčajná. Celé je to bizarné, vtipné, herecky výborné. Lynx bol v minulosti veľakrát kritizovaný za svoj "mačistický" imidž a teraz sa rozhodol pre zmenu. S edíciou Catnip našiel zábavný a svieži jazyk, ako doručiť svoje posolstvo. A čo je najlepšie, celé sa to točí okolo samotného produktu a jeho vychytávky. Dávam palec hore a hlasujem za Get  Aprrrrrrroved. 

Wiktor Leo Burnett: hlasuje za Lidl 

Stratégie: hlasujú za Lynx 

01 - Modified: 2025-06-17 06:45:38 - Feat.: 0 - Title: Cannes Predictions 2: Kto má väčšie šance na Leva v Cannes? Burger KIng alebo KFC? 02 - Modified: 2025-06-17 14:53:00 - Feat.: 0 - Title: Veľký český večer v Cannes. Do Prahy ide Grand Prix, ocenený print nafotil slovenský fotograf 03 - Modified: 2025-06-19 10:42:02 - Feat.: 0 - Title: Tor Myhren z Apple: Ľudský dotyk je v ére AI našou superschopnosťou
01 - Modified: 2025-06-19 20:15:39 - Feat.: - Title: Mark Ritson: Prestaňte už konečne robiť nové reklamy a radšej používajte tie staré 02 - Modified: 2025-06-19 06:42:53 - Feat.: - Title: Tvorcovia na YouTube sú nový Hollywood, prevrátia formáty naruby 03 - Modified: 2025-06-18 20:42:11 - Feat.: - Title: Miro Minarovych: Získať Grand Prix v Cannes je pre mňa obrovská česť, rozhodla atmosféra a príbeh 04 - Modified: 2025-06-18 10:27:55 - Feat.: - Title: V Cannes sa rozdali levy za dizajn, hudbu aj šport. Na pódiu sa prekvapivo mihol aj slovenský futbal 05 - Modified: 2025-06-17 21:40:34 - Feat.: - Title: Sme na prahu tretej vlny AI, neexistuje ospravedlnenie, prečo ju nepoužívať
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. jún 2025 09:10