A to si nemôžeme nechať ujsť. S Wiktor Leo Burnett sa zahryzneme do 37. ročníka Cannes Predictions a v spoločnom dueli si vyskúšame, kto má väčší cit pre správny výber.
Súťažné práce vyberali v Wiktor Leo Burnett. Všetko ide o reklamy, ktoré v uplynulých mesiacoch výrazne zarezonovali a majú šancu uspieť aj na festivale krativity v Cannes. To, či sa im to naozaj podarilo, sa dozvieme od 16. do 20. júna. My sa bude v najbližších dňoch spolu zabaváť na Cannes Predictions.
Otázka znie:
Ktorá z dvojice prác má väčšiu šancu zaujať porotu v Cannes 2025 a priniesť značke a tvorcom reklamy viac a hodnotnejších ocenení?
Na úvod sme vybrali tieto reklamy: Lynx - Catnip – Get Aprrrrrrroved (Agency: LOLA MullenLowe Madrid) vs LIDL - Lidlize
(Agency: Marcel/Paris)
Lynx-Catnip: Get Aprrrrrrroved
Môže si myslieť, že si atraktívny – ale súhlasí s tým aj jej MAČKA? Ukázalo sa, že 60 % majiteľov mačiek by nerandilo s niekým, koho ich mačka nemá rada. Preto značka Lynx vytvorila špeciálnu vôňu, s rastlinou ktorej mačky nedokážu odolať.
LIDL - Lidlize
Lidl využil generatívnu AI na spustenie svojej virálnej marketingovej kampane. Prostredníctvom aplikácie "Lidlize" vyzval svojich fanúšikov, aby vytvorili čokoľvek v červeno-modro-žltej farebnej palete značky. Spotrebitelia si tento nápad rýchlo obľúbili a pretvárali do Lidl dizajnu autá, topánky či svojich domácich miláčikov. Do troch týždňov mala značka takmer 2 milióny unikátnych vizuálov, aktivitu zdieľali influenceri na svojich sociálnych sieťach.
Gabriel JakubovičArt Director
Wiktor Leo Burnett
Z tejto dvojice považujem za silnejšiu a komplexnejšiu kampaň Lidlize. Neopiera sa len o kreatívny nápad alebo vizuálne spracovanie, ale ponúka používateľom možnosť aktívne sa zapojiť, tvoriť vlastný obsah a zároveň si značku užiť hravým a nenúteným spôsobom. Zásadným momentom je podľa mňa to, že víťazný AI návrh (bicykel) Lidl reálne vyrobil a uviedol do predaja. Tento krok jasne ukazuje, že značka stojí za svojou aktivitou, posúva ju do reálneho sveta a dáva jej úplne nový rozmer. Lidlize tak v sebe spája hravosť, technologickú inováciu a kultúrnu relevanciu so silným výsledkom na strane značky aj publika. Je to ukážka dobre zvládnutej modernej kampane, ktorá má presah aj mimo reklamný svet.
Lucia LežovičováŠéfredaktorka
Stratégiíe
A ja si, naopak, myslím, že v Cannes zaboduje Lynx Catnip. Prečo? Porotcovia podľa mňa ocenia myšlienku, ktorá je naozaj nezvyčajná. Celé je to bizarné, vtipné, herecky výborné. Lynx bol v minulosti veľakrát kritizovaný za svoj "mačistický" imidž a teraz sa rozhodol pre zmenu. S edíciou Catnip našiel zábavný a svieži jazyk, ako doručiť svoje posolstvo. A čo je najlepšie, celé sa to točí okolo samotného produktu a jeho vychytávky. Dávam palec hore a hlasujem za Get Aprrrrrrroved.
Wiktor Leo Burnett: hlasuje za Lidl
Stratégie: hlasujú za Lynx