Cannes Lions 
StoryEditor

Cannes Lions 2025: Na festival prišlo takmer 27-tisíc prihlášok

14.06.2025, 13:51

Medzinárodný festival kreativity Cannes Lions oznámil, že do súťaže v aktuálnom ročníku prijali 26 900 prihlášok. V tejto neuveriteľnej konkurencii budú súťažiť aj práce zo Slovenska. Písali sme o nich v špeciálnom článku, dozviete sa v ňom, ktoré agentúry si poslali prihlášku do Cannes, ktorým prácam veria a prečo by si ich mala porota všimnúť.

image

Cannes Lions: Zo Slovenska ide na festival 16 prihlášok

Riaditeľ festivalu Simon Cook potvrdil, že prihlášky prišli 96 krajín. „S napätím očakávame víťazné práce, ktoré vzniknú počas nasledujúceho týždňa, keď naše poroty nastavia štandardy, ktoré určia budúci smer vývoja nášho odvetvia.“

O 17 percent vzrástol počet prihlášok do kategórie Design. Tá prešla viacerými úpravami, ktorých cieľom je odzrkadliť strategický a behaviorálny dopad dizajnu. Ten podľa Cannes naberá na dôležitosti ako nástroj transformácie značiek aj spoločnosti. Festival hlási 13-percentný nárast prihlášok v kategórii Creative B2C a 15-percentný v športe. Dôvodom má byť rastúci dôraz na kreativitu v sektoroch orientovaných na výkon a fanúšikov. 

Za pozornosť stojí aj segment Strategy Track,ktorý zahŕňa kategórie Creative Strategy a Creative Effectiveness Lions. Tu stúpol počet prihlášok o desať percent a rastie už piaty rok po sebe. „ Ukazuje to jasné zameranie na stratégiu, ktorá prináša merateľné obchodné výsledky."

„Tohtoročné prihlášky ukazujú posun v tom, ako sa kreativita využíva na zmysluplné zmeny pre biznis aj spoločnosť. Vidíme rekordný rast v kategóriách, ktoré si vyžadujú merateľný dopad – či už ide o dizajnové myslenie, ktoré mení užívateľské skúsenosti, alebo strategické prístupy, ktoré prinášajú konkrétne výsledky. Celkovo údaje ukazujú, že odvetvie sa neustále vyvíja a prijíma nové príležitosti na dosiahnutie vplyvu – so silným zapojením tvorcov a rastúcou účasťou nezávislých agentúr, čo predstavuje odvetvie otvorené novým modelom vplyvu, inovácií a transformácie," hovorí Marian Brannelly, globálna riaditeľka ocenení Cannes Lions. 

Už čoskoro sa dozvieme aj držiteľov týchto najprestížnejších ocenení. Festival v Cannes sa začne v pondelok 16. júna a potrvá do piatku 20. júna. Na mieste budeme mapovať celé dianie. Čítajte Stratégie a dozviete aktuálne informácie z epicentra marketingového diania. 

01 - Modified: 2025-06-13 12:31:05 - Feat.: 0 - Title: Hodnotenie Stratégií v máji: Takto to dopadne, keď sa stretne prísna porota a jeden zo slabších mesiacov 02 - Modified: 2025-06-13 10:45:24 - Feat.: 0 - Title: Cannes Lions: Zo Slovenska ide na festival 16 prihlášok 03 - Modified: 2025-06-13 10:44:17 - Feat.: 0 - Title: Young Lions 2025: Je to tu. Slováci idú do Cannes súťažiť s najlepšími mladými kreatívcami sveta 04 - Modified: 2025-06-13 07:41:01 - Feat.: 0 - Title: Jakub Straka: Teším aj bojím sa zároveň. Mám pred nástupom do LePub Amsterdam veľký rešpekt
01 - Modified: 2025-07-16 10:11:21 - Feat.: - Title: Slovenská bublina v Cannes tento rok praskla 02 - Modified: 2025-07-14 08:38:31 - Feat.: - Title: Matej Oškerský: Cannes je ako Liga majstrov. Najlepší z najlepších sa chcú zapísať do histórie 03 - Modified: 2025-07-03 11:25:49 - Feat.: - Title: Veronika Rybárová: Young Lions je hektická, trochu stresujúca, turborýchla, nepredvítateľná súťaž 04 - Modified: 2025-07-01 14:49:01 - Feat.: - Title: Dominik Mičuda: Raz v živote si musíš ísť overiť, či tvoja práca stojí za to 05 - Modified: 2025-07-01 05:59:24 - Feat.: - Title: Pietro Ščasnovič: V Cannes som zistil, že reklama nemusí byť iba o predaji, môže meniť veci k lepšiemu
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. júl 2025 21:43