Medzinárodný festival kreativity Cannes Lions oznámil, že do súťaže v aktuálnom ročníku prijali 26 900 prihlášok. V tejto neuveriteľnej konkurencii budú súťažiť aj práce zo Slovenska. Písali sme o nich v špeciálnom článku, dozviete sa v ňom, ktoré agentúry si poslali prihlášku do Cannes, ktorým prácam veria a prečo by si ich mala porota všimnúť.
Riaditeľ festivalu Simon Cook potvrdil, že prihlášky prišli 96 krajín. „S napätím očakávame víťazné práce, ktoré vzniknú počas nasledujúceho týždňa, keď naše poroty nastavia štandardy, ktoré určia budúci smer vývoja nášho odvetvia.“
Za pozornosť stojí aj segment Strategy Track,ktorý zahŕňa kategórie Creative Strategy a Creative Effectiveness Lions. Tu stúpol počet prihlášok o desať percent a rastie už piaty rok po sebe. „ Ukazuje to jasné zameranie na stratégiu, ktorá prináša merateľné obchodné výsledky."
„Tohtoročné prihlášky ukazujú posun v tom, ako sa kreativita využíva na zmysluplné zmeny pre biznis aj spoločnosť. Vidíme rekordný rast v kategóriách, ktoré si vyžadujú merateľný dopad – či už ide o dizajnové myslenie, ktoré mení užívateľské skúsenosti, alebo strategické prístupy, ktoré prinášajú konkrétne výsledky. Celkovo údaje ukazujú, že odvetvie sa neustále vyvíja a prijíma nové príležitosti na dosiahnutie vplyvu – so silným zapojením tvorcov a rastúcou účasťou nezávislých agentúr, čo predstavuje odvetvie otvorené novým modelom vplyvu, inovácií a transformácie," hovorí Marian Brannelly, globálna riaditeľka ocenení Cannes Lions.
Už čoskoro sa dozvieme aj držiteľov týchto najprestížnejších ocenení. Festival v Cannes sa začne v pondelok 16. júna a potrvá do piatku 20. júna. Na mieste budeme mapovať celé dianie. Čítajte Stratégie a dozviete aktuálne informácie z epicentra marketingového diania.