StoryEditor

Young Lions 2023: Pošlite si prihlášky do viacerých kategórií a zoberte si dovolenku, radia vlaňajší víťazi

21.02.2023, 14:04
  • Monika Farkašová a Jakub Svetlík ukázali porote Yong Lions, ako vyzerajú sny detí v Afrike. A tá im na revanš udelila zlato v kategórii Médiá.
  • Ako im to zmenilo kariéry a životy?
  • A išli by do toho znova?
  • V rozhovore pre Stratégie radia mladým kreatívcom, ako na tejto prestížnej súťaži uspieť a na čo sa pripraviť.

Registrácia do národného kola Young Lions 2023 je spustená. Ak presvedčíte slovenskú porotu a vyhráte kategóriu, budete môcť opäť prezentovať svoje schopnosti priamo vo svetovej konkurencii Young Lions Competetion 2023 v Cannes. 

 

Otvorených je už 6 kategórií:  DIGITAL, PRINT, MEDIA, PR, FILM a MARKETERS. 

 

Súťažiť môžu 2-členné tímy zložené z profesionálov do 30 rokov (narodení 23. júna 1992 a neskôr).

 

Partneri jednotlivých kategórií:

Digital - Asociácia mediálnych agentúr (AMA)

Media - Telekom

PR - Slovenská sporiteľňa

Print - Heineken Slovensko

Film: BRATISLAVA TOURIST BOARD

Marketers - TV JOJ 

 

Mediálni partneri súťaže: 

Pretlak

StartitUp

Shutterstock

 

Ako uspieť, na čo si dať pozor a ako sa najlepšie pripraviť, poradia víťazi z minulého roka: Monika Farkašová z oh my DOT a Jakub Svetlík z Istropolitana Ogilvy. 

image

Young Lions

 

Ako sa zmenil váš život po zisku zlata v Cannes?

Jakub: Život mi to nezmenilo, no značne mi to pozmenilo mindset. Ak vám vyjde vec, ktorá bola vo vašej hlave dosiaľ nedosiahnuteľná, získate obrovský drive a nadšenie robiť veci lepšie ako doteraz. Ideálne v budúcnosti doniesť na Slovensko aj „veľkého“ leva. Či sa to niekedy podarí, neviem, no zapálenie s Monikou máme.

Monika: Presne ako hovorí Kubo. Život nám to zmenilo iba v tom, že sme si posunuli latku vyššie a neustále hľadáme príležitosti – odvážnych klientov, ktorí by s nami chceli veľkého leva. Ani ma tak neposunul zisk zlata ako samotný týždeň v Cannes. Tam si človek uvedomí, že reklama má nekonečno podôb, no my sa často na Slovensku držíme klasiky – TV, social, OOH. Takéto nastavenie by sme chceli postupne meniť.

Platí, že vyhraj Cannes a môžeš všetko? Ako zareagovali kolegovia z Istropolitany a oh my DOT?

Jakub: Som vďačný za úprimnú podporu, ktorú dostávam od svojich kamarátov z Istropolitana Ogilvy. Hneď ako sa dopočuli o zlate, tak ma hromadne čakali pred agentúrou, kde na mňa vyliali celé šampanské a ohádzali ma konfetami. Veľmi si cením toto vrúcne a lepkavé privítanie.

Monika: Za mňa skôr platí „vyhraj Cannes a môžeš ľudí častejšie otravovať so svojimi nápadmi“. V oh my DOT sa extrémne tešili a najväčší bonus bol, že s nami celú túto atmosféru mohli kamoši od nás prežiť osobne, priamo v Cannes. Vďaka tomu sa po prvý raz z publika pri preberaní ceny ozývali slovenské, mierne explicitné pokriky.

Zvýšili vám plat alebo vás aspoň automaticky povýšili?

Jakub: Povýšenie nastalo ešte pred výsledkami Young Lions. Ja som však rád, že som aspoň týmto trochu dokázal nášmu vedeniu, že sa rozhodli dobre.

Závideli vám?

Jakub: Práveže naopak, z celej branže sme dostali veľmi veľa gratulácií.

Monika: Presne. Strašne sa mi páčil moment „kolektívneho víťazstva“. Mnohí kamoši a kolegovia to brali ako „výhru malého Slovenska v legendárnej súťaži“ a všetci sme boli mega pyšní, že sa to stalo.

Čo ste si teda dovolili len preto, že ste vyhrali zlato na Young Lions?

Monika: Hmm, neviem, či sa to počíta, ale občas vezmem Coca-Colu z poličky „LEN PRE KLIENTOV“. Wiiild.

Nedávno niekto na Facebooku Stratégií napísal komentár: „Zdá sa že je ľahšie vyhrať leva alebo drum ako získať hodnotenie ‘kompetentná‘ v Stratégiách.“ Čo vy na to hovoríte ako odborníci a majitelia „mladého leva“?

Monika: Strašne ma to pobavilo, sama by som to lepšie nenapísala.

Jakub: Myslím, že menej agresívne headliny v hodnoteniach Stratégií budú pre branžu či už zo strany agentúry, alebo klienta vždy prospešnejšie. Veď nerobíme všetci zas až také slabé veci, či?

Monika: Na druhej strane by sme však ako seniori mali mať istú dávku kreatívnej sebareflexie. Našou úlohou je robiť dobrú a kvalitnú reklamu na dennej báze, no prihlasovať by sme mali len kúsky, ktoré vytŕčajú z priemeru.

Približne pred rokom ste si aj vy podávali prihlášku do slovenského kola. S čím ste do súťaže išli?

Jakub: Od začiatku sme sa s Monikou hecovali, že ideme na canneský kov. Aj keď to bola skôr taká hecovačka zo srandy. O to viac naberala na vážnosti, keď sme vyhrali národné kolo a išli o kov súťažiť v svetovej konkurencii.

Radili ste sa s kolegami, kamarátmi, ktorí si už súťaž vyskúšali?

Jakub: Vždy chceme vedieť, či práca, čo sme vymysleli, dáva zmysel. Preto ju ukážeme najbližším kolegom, aby sa vyjadrili, a keď tak prácu ešte posunieme do väčšej zrozumiteľnosti, alebo ju úplne zabijeme a vytvoríme novú.

Monika: V tomto som trocha iná. Najradšej by som ukazovala prácu až po odovzdaní, ale často je nakoniec dobré, keď si insight alebo ideu „oťukneme“ v procese. A keďže sme obaja s Kubom tvrdohlaví, názory si ceníme, no aj tak si vždy urobíme po svojom.

Nakoniec ste vyhrali kategóriu Médiá, čo vám zabezpečilo miestenku do Cannes. Čo bolo podľa vás najdôležitejšie pre úspech, ktorý ste tam nakoniec dosiahli?

Jakub: V tomto prípade tam podľa mňa zavážilo viac okolností. Vhodné médium lego figúrok sme mali vymyslené v priebehu pár hodín. Domyslenie mechaniky kampane nám trvalo dlhšie. Strávili sme nad tým hodiny, no nakoniec sa nám podarilo pretaviť ideu do čo najjednoduchšieho predvedenia. Práve táto simplicita a emočná väzba na zvolené médium, ktoré motivovalo k „positive change“, sa pravdepodobne stali kľúčovými faktormi pre úspech práce.

Hneď ste si uvedomili, že je to veľká vec, veľký úspech? Alebo vám to chvíľku trvalo?

Jakub: Jasné, že hej. Užívali sme si to, odkedy sme videli svoje mená na obrazovke pri online vyhlasovaní.

Monika: Mám pocit, že mne to niekedy ešte stále trvá (smiech).

Skúste poradiť ľuďom, ktorí si dnes posielajú prihlášky, ako sa čo najlepšie pripraviť.

Jakub: Mne sa vždy osvedčilo nespoliehať sa iba na jednu kategóriu, ale poslať prihlášky do viacerých. Takisto sa určite oplatí brať celú súťaž naozaj vážne, a keď je potreba, zobrať si dovolenku. Hoci sa to nezdá, ale aj keď už máte ideu, potrebujete naozaj veľa času vytvoriť správnu, ľahko odčítateľnú exekúciu.

Monika: Odlepte si oči od TikToku a case studies. Dobré insighty a originálne idey nájdete na obyčajných miestach – v MHD, v sprche, na oslave päťdesiatky svojich rodičov.

Čo by ste napríklad už dnes urobili inak?

Jakub: Nič.

Monika: Ale že absolútne nič. Treba si to hlavne užívať, má to byť sranda.

Kto sú Monika Farkašová a Jakub Svetlík

Monika je Strategy Directorkou agentúry oh my DOT a je tiež zakladateľkou projektu Ne_viditeľné. Jakub Svetlík pracuje ako kreatívny riaditeľ Istropolitana Ogilvy. Sú vôbec prvou dvojicou, ktorá získala na súťaži Young Lions v Cannes zlaté ocenenie. V roku 2017 sa podarilo na medzinárodnej súťaži Young Lions získať bronz Jarovi Víghovi a Róbertovi Ludrovskému. Bronz dostala aj v roku 2009 dvojica Michal Pastier a Roman Klčo.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. apríl 2024 14:20