“Bože, som taká tučná,” začína voiceover v najnovšej kampani pre neziskové združenie Chuť žiť. Ponosovanie sa na vlastné telo, ktoré sme už všetci od niekoho počuli alebo sami povedali, však v tomto prípade vyznieva omnoho alarmujúcejšie. Hovorí ho totiž 6-ročné dieťa.
Neziskové združenie Chuť žiť sa na Slovensku zaoberá pomocou ľuďom s poruchami príjmu potravy. Počet nových prípadov každoročne rastie bez ohľadu na pohlavie a, žiaľ, aj vek. Chuť žiť preto vytvorila unikátny program práve pre deti trpiace poruchami príjmu potravy už od šiestich rokov.Nutriční špecialisti aj psychológovia pracujú dlhodobo s celou rodinou, aby dieťaťu komplexne pomohli. Takýto program je, samozrejme, finančne náročný a neziskové združenie potrebuje pomoc, aby ho dokázalo poskytnúť čo najväčšiemu počtu rodín. S Free Andy vytvorili fundraisingové video, ktoré ukazuje, aké znepokojivé sú poruchy príjmu potravy u takýchto malých detí.
“Poruchy príjmu potravy sú nesmierne ťažká téma. Vo všeobecnom povedomí si ju spájame s tínedžermi a mladými ženami. Ukázať preto šesťročné dieťa, ktoré nenávidí vlastné telo, je pre mnohých nielen šokujúce, ale aj emotívne. Verím, že sa tá emócia premení aj na pomoc pre Chuť žiť,” komentovala kampaň senior copywriterka Eva Myjavcová.Video je zaujímavé nielen témou, ale aj svojím spracovaním. V dobe digitálu je totiž točené na film, čo obrazu dodáva expresívnosť. Zvukový mix, v ktorom ženský hlas prechádza premenou na detský, namixoval Bajko; pričom použitím audiomorfingu využil hlas Zuzany Porubjakovej a jej dcéry Emky.
Vizitka kampane:
Zadávateľ: Chuť žiť o.z.
Agentúra: Free Andy agency
Creative director: Juraj Bartoš
Associate Creative director: Tomáš Slobodník
Copywriter: Eva Myjavcová
Art Director: Zuzana Porubcová
Video Specialist: Eva Petrželová
Account Manager: Ivana Šramatá
Director: Juraj Bartoš
DOP: Michal Babinec
Grading: Daniel Gavenda
Sound design: Bajko studio