Šesťročné deti, ktoré nenávidia svoje telo. Free Andy a Chuť žiť upozorňujú v kampani, že poruchy príjmu potravy ohrozujú čoraz mladšie deti.Chuť žiť
StoryEditor

Už šesťročné deti nenávidia svoje telo. Nová kampaň upozorňuje na veľmi citlivú tému

30.05.2025, 10:34
Autor:
michmich

Agentúra Free Andy pripravila pre neziskové združenie Chuť žiť kampaň, v ktorej upozorňujú, že poruchy príjmu potravy ohrozujú čoraz mladšie deti.

“Bože, som taká tučná,” začína voiceover v najnovšej kampani pre neziskové združenie Chuť žiť. Ponosovanie sa na vlastné telo, ktoré sme už všetci od niekoho počuli alebo sami povedali, však v tomto prípade vyznieva omnoho alarmujúcejšie. Hovorí ho totiž 6-ročné dieťa.

image

Šesťročné deti, ktoré nenávidia svoje telo. Free Andy a Chuť žiť upozorňujú v kampani, že poruchy príjmu potravy ohrozujú čoraz mladšie deti.

Chuť žiť
Neziskové združenie Chuť žiť sa na Slovensku zaoberá pomocou ľuďom s poruchami príjmu potravy. Počet nových prípadov každoročne rastie bez ohľadu na pohlavie a, žiaľ, aj vek. Chuť žiť preto vytvorila unikátny program práve pre deti trpiace poruchami príjmu potravy už od šiestich rokov.

Nutriční špecialisti aj psychológovia pracujú dlhodobo s celou rodinou, aby dieťaťu komplexne pomohli. Takýto program je, samozrejme, finančne náročný a neziskové združenie potrebuje pomoc, aby ho dokázalo poskytnúť čo najväčšiemu počtu rodín. S Free Andy vytvorili fundraisingové video, ktoré ukazuje, aké znepokojivé sú poruchy príjmu potravy u takýchto malých detí.

image

Šesťročné deti, ktoré nenávidia svoje telo. Free Andy a Chuť žiť upozorňujú v kampani, že poruchy príjmu potravy ohrozujú čoraz mladšie deti.

Chuť žiť
“Poruchy príjmu potravy sú nesmierne ťažká téma. Vo všeobecnom povedomí si ju spájame s tínedžermi a mladými ženami. Ukázať preto šesťročné dieťa, ktoré nenávidí vlastné telo, je pre mnohých nielen šokujúce, ale aj emotívne. Verím, že sa tá emócia premení aj na pomoc pre Chuť žiť,” komentovala kampaň senior copywriterka Eva Myjavcová.

Video je zaujímavé nielen témou, ale aj svojím spracovaním. V dobe digitálu je totiž točené na film, čo obrazu dodáva expresívnosť. Zvukový mix, v ktorom ženský hlas prechádza premenou na detský, namixoval Bajko; pričom použitím audiomorfingu využil hlas Zuzany Porubjakovej a jej dcéry Emky.

Vizitka kampane:

Zadávateľ: Chuť žiť o.z.

Agentúra: Free Andy agency

Creative director: Juraj Bartoš

Associate Creative director: Tomáš Slobodník

Copywriter: Eva Myjavcová

Art Director: Zuzana Porubcová

Video Specialist: Eva Petrželová

Account Manager: Ivana Šramatá

Director: Juraj Bartoš

DOP: Michal Babinec

Grading: Daniel Gavenda

Sound design: Bajko studio

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
30. máj 2025 10:58