Novoročná oslava vo vile člena sovietskeho politbyra Borisa Ponomariova je v plnom prúde, spoločnosť sa zabáva, len jeden z prítomných akoby stále nebol vo svojej koži. Väčšinu času sa drží bokom, len sem-tam s niekým prehodí pár slov. Keď ho ostatní vyzvú, aby aj on predniesol prípitok, je strohý: „Uplynulý rok nebol veľmi dobrý, tak snáď ten nasledujúci bude šťastnejší.“
Nebola to len zvedavosť
Lietanie fascinovalo Sergeja Koroľova od útleho detstva. Často vraj spomínal, ako v Nižyne, kde po rozvode rodičov žil spolu s matkou, uvidel prvýkrát aeroplán brázdiaci oblohu. Mal vtedy štyri roky.
Detská zvedavosť postupne prerástla do reálneho záujmu a v Odese, kam sa po maminom druhom vydaji presťahovali, sa mu sen začal zhmotňovať.
Bývali blízko prístavu, v ktorom bola aj letecká základňa. Štartujúce a pristávajúce hydroplány sprvu iba pozoroval, vďaka mechanikom a pilotom, s ktorými sa skamarátil, sa však čoskoro dostal aj do hangárov.
Bystrý a učenlivý mladík sa im tam v žiadnom prípade iba nemotal pod nohami, naopak, našli v ňom šikovného pomocníka. Oni zase dobre vedeli, čo je preňho najväčšia odmena.
Má sedemnásť, keď ho jeden z pilotov posadí k sebe do lietadla a vznesú sa nad mesto. Pre Sergeja je to prvý skutočný let a keď sa po ňom vráti domov, rezolútne oznámi: „Budem konštruovať lietadlá!“ A nezostane iba slovách.
Prvá raketa letí k oblohe
Píše sa rok 1930. Koroľov opúšťa s čerstvým diplomom leteckého inžiniera v ruke moskovskú techniku a s veľkými plánmi vstupuje do praktického života. Začína tým, že zdokonaľuje vetrone, ktoré postavil počas štúdia, a zároveň sa púšťa do práce na dvojmiestnom lietadle s dlhým doletom, ktorého projekt riešil pod vedením známeho konštruktéra Andreja Tupoleva vo svojej diplomovej práci.
Robí síce to, o čom sníval, no súčasne pochybuje, či sa vydal správnou cestou. Chce, aby jeho stroje lietali čo najvyššie a čo najďalej, lenže dá sa to dosiahnuť iba s použitím vrtuľových motorov...
Zostáva vám 85% na dočítanie.