potraviny, obchodReuters
StoryEditor

Osobitný odvod pre reťazce

22.11.2018, 23:00
Názory naň sa líšia.

Snahu postarať sa o dostatok financií v sektore prejavil aj štát. „Potrebujeme naučiť našich spotrebiteľov na domáce výrobky, ale tie musia byť naozaj slovenské, od slovenských výrobcov,“ zdôraznil predseda SNS Andrej Danko v júni tohto roka.

Vtedy prvýkrát spomenul riešenie v podobe 2,5-percentného odvodu, ktorý zaplatia obchodné reťazce zo svojho obratu. Odvod si získal aj podporu agrorezortu a už v budúcom roku by mal do rozpočtu priniesť vyše 120 miliónov eur.

Preto sa okamžite začali vynárať otázky o tom, kto ho vlastne zaplatí.

Podľa Tibora Gregora, výkonného riaditeľa Klubu 500, to budú dodávatelia, poľnohospodári a potravinári na ešte nevýhodnejších dodávateľských podmienkach, ako aj zákazníci na vyšších cenách.

Kým slovenské i zahraničné reťazce sa rozhodli spojiť sily a bojovať proti zavedeniu odvodu aj kampaňou, v ktorej proti nemu hlasovalo už vyše 14-tisíc spotrebiteľov, poľnohospodári vítajú otvorenie diskusie na túto tému.

01 - Modified: 2025-01-30 23:00:00 - Feat.: - Title: Lidl zvyšuje zamestnancom platy o 10 miliónov 02 - Modified: 2025-01-31 14:19:07 - Feat.: - Title: Nadácia COOP Jednota opäť podporí regióny po celom Slovensku 03 - Modified: 2025-01-19 23:00:00 - Feat.: - Title: Mesiac vegánov sa už začal, pridáte sa tento rok aj vy? 04 - Modified: 2025-01-15 23:00:00 - Feat.: - Title: Kariéru máte vo svojich rukách: Ako uspieť v obchode? 05 - Modified: 2025-01-15 12:11:52 - Feat.: - Title: Cenová revolúcia v Lidli pokračuje
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
07. február 2025 19:56