potraviny, obchodReuters
StoryEditor

Pulty bez slovenských výrobkov

22.11.2018, 23:00
Máme ich tak 40 percent.

V podiele domácich potravín v obchodoch naďalej zaostávame za Rakúskom, Nemeckom či Francúzskom.

Kým v niektorých európskych krajinách sú pulty naplnené až 80 percentami domácej produkcie, u nás je to približne 40 percent.

Reťazce pôsobiace na Slovensku sa snažia slovenských dodávateľov podporovať prostredníctvom rôznych projektov.

„Za aktívny prístup, podporu a spoluprácu nám ešte v júni ďakovala ministerka Gabriela Matečná,“ informuje Lenka Puzlíková, mediálna zástupkyňa Slovenskej aliancie moderného obchodu. Zdá sa však, že na zvýšenie podielu domácich výrobkov nestačí vytvárať pulty s potravinami od lokálnych výrobcov.

„Sú potrebné investície do potravinárskeho priemyslu, čo by celkovo zvyšovalo podiel už zalistovaných producentov,“ hovorí Jana Venhartová, riaditeľka Potravinárskej komory Slovenska.

01 - Modified: 2025-12-05 18:29:49 - Feat.: - Title: Ľudia začínajú šetriť na základných potravinách či liekoch. Šéf maloobchodníkov: Kríza trvá veľmi dlho 02 - Modified: 2025-11-03 10:21:03 - Feat.: - Title: Naši chovatelia nadojili menej, no mlieko Slovákom aj tak zlacnie 03 - Modified: 2025-10-21 14:30:53 - Feat.: - Title: Obchod Slovenska s Indiou raketovo rastie. Na obzore sú dohody o obrane aj filmoch z Bollywoodu 04 - Modified: 2025-10-08 20:17:21 - Feat.: - Title: Senior na Guadeloupe prepadol obchod, aby sa pozrel za vnukom do väzenia 05 - Modified: 2025-10-01 19:38:03 - Feat.: - Title: Shein otvorí prvé trvalé kamenné obchody, budú vo Francúzsku
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
06. december 2025 00:18