StoryEditorPo čipoch a emisiách tlačí na automobilky ďalší top materiál. Predraží výrobu aj ceny v showroomoch
Hliník je na desaťročných maximách a jeho spotreba vo vozidlách rastie každým rokom. Teraz však naň vplýva vysoký dopyt v kontexte neistých dodávok bauxitu z Afriky a ochromenej výroby v Číne.
Začiatok doby hliníkovej. Aj tak by sa dal nadnesene označiť míľnik, aký zažil bratislavský Volkswagen v roku 2015. Fabrika totiž v súvislosti s príchodom luxusnej a vlajkovej SUV lode, akou je model Audi Q7, postavila novú továreň za 600 miliónov eur. Dnes sa v jej priestoroch vyrábajú aj karosérie modelov Audi Q8 a Volkswagen Touareg a jej prínosy boli od začiatku obrovské. Vznikla totiž jedna z najmodernejších karosární v celom koncerne, ktorá bola vďaka novým technológiám schopná spájať oceľové časti s kovom budúcnosti, akým je hliník.
Wolfsburg si totiž tak ako zvyšok automotive priemyslu od tohto kovu sľuboval hlavne skokové z...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-06-17 22:00:00 - Feat.: - Title: Faktor Trump sa v Európe už prejavil. No katastrofa sa nekoná, naše automobilky idú proti prúdu
02 - Modified: 2025-06-13 09:21:16 - Feat.: - Title: Slovenský priemysel stagnuje, situáciu zlepšujú automobilky. Otázka je, dokedy
03 - Modified: 2025-05-31 14:33:29 - Feat.: - Title: Eurokomisia veľmi ľutuje Trumpov plán zvýšiť clo na dovoz ocele do USA. Trhy budú opäť v neistote, tvrdí
04 - Modified: 2025-05-31 11:13:53 - Feat.: - Title: Trump plánuje zdvojnásobiť výšku cla na oceľ a hliník. Nikto nebude môcť tieto clá obísť, tvrdí
05 - Modified: 2025-05-20 09:46:36 - Feat.: - Title: Trump tlačí na Volkswagen, chce jeho luxus. Fabriku ako na Slovensku by však za svoj mandát nestihol postaviť