StoryEditor

Najpredávanejšie SUV z Česka je teraz ešte lepšie. S dieselom si rozumie skvele

17.04.2022, 00:00
Na niekoľko hodín sme mali možnosť posadiť sa za volant faceliftovanej Škody Karoq a prevetrať ju v krásnom prostredí Portugalska. Ako modernizovaná novinka zapôsobila?

V rámci rebríčkov najpredávanejších áut má u nás mladoboleslavský výrobca pochopiteľne bohaté zastúpenie a hoci Škoda Karoq sa v popularite medzi Slovákmi zaradila za minulý rok až na ôsme miesto, v rámci samotnej automobilky patrí model dlhodobo k absolútnym SUV lídrom. Z celkového pohľadu je to dokonca druhá najpredávanejšia Škoda vôbec.

Značka jednoducho so svojim kompaktným športovo-úžitkovým vozidlom Karoq trafila klinček po hlavičke, pričom po väčšom Kodiaqu ide o dostupnejšiu a pre mnohých aj rozmerovo prívetivejšiu voľbu pri hľadaní nového SUV. 

​A aj napriek tomu si možno užívať dostatočne priestranný kufor, miesto na zadných sedadlách alebo komfort a dynamiku. Po štyroch rokoch však výrobca pristúpil k jemnému omladeniu auta, kedy vylepšil mnohé väčšie i menšie detaily.

My sme si novinku, konkrétne s najsilnejšou naftovou motorizáciou a najobľúbenejšou výbavou Style, mohli dopodrobna prezrieť a zároveň na niekoľko hodín aj vyskúšať v okolí mesta Viana do Castelo v Portugalsku. Čo všetko sa teda u atraktívneho bestselleru od našich českých susedov príchodom faceliftu zmenilo a ako to ovplyvňuje jazdu?

Vizuálne odlišnosti s dopadom aj na jazdu

Karoq síce úpravu vzhľadu ešte nijak zásadne nepotreboval, no po modernizácii pôsobí nepochybne hodnotnejším, atraktívnejším i jemne dynamickejším dojmom. Nastúpil totiž na evolučný posun v dizajnovom jazyku, ktorý sme už mohli vidieť aj u väčšej, nedávno taktiež modernizovanej Škody Kodiaq.

Bohužiaľ, automobilka z ponuky príchodom faceliftu vyradila outdoorovo zameranú verziu Scout s terénnejším vzhľadom - alternatívou už zostáva k bežným vyhotoveniam iba športovejší variant Sportline, ktorý pridá do farby karosérie lakované nárazníky, čierne detaily, športovejší kokpit a celkové zladenie na športovú nôtu.

HN/Radoslav Petrík

​Modernizácia upravila u Karoqu rozpoznateľne prednú časť, kde pribudla kolmejšia a šir...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-05-26 22:00:00 - Feat.: - Title: Máte na firmu napísané auto? Za takýchto podmienok ho môžete používať aj na súkromné účely 02 - Modified: 2023-05-26 11:39:47 - Feat.: - Title: Poistka nemusí pokryť škody. Poradíme, ako jazdiť v daždi a vyhnúť sa aquaplaningu 03 - Modified: 2023-05-26 09:44:29 - Feat.: - Title: Zmätený môže zostať i skúsený vodič. Dokážete zareagovať na pokyny policajta? 04 - Modified: 2023-05-27 17:00:00 - Feat.: - Title: Toto je deväť najmenej spoľahlivých áut. Vieme najčastejší dôvod poruchy, tvrdí ADAC 05 - Modified: 2023-05-25 12:38:54 - Feat.: - Title: Najpredávanejší elektromobil na Slovensku rozširuje ponuku. Aj o najluxusnejšiu Škodu
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
28. máj 2023 10:14