Kolesá sú nepochybne kľúčovou súčasťou vozidiel a preto stále tvrdíme, že na ich type či obutí (pneumatikách) by sa nemalo rozhodne šetriť. Práve osadené plášte zaisťujú kontakt s vozovkou a ich vlastnosti či schopnosti podporujú celkové správanie auta na ceste.
Novinka, ktorá môže do výraznej miery zdobiť vzhľad už tak dizajnovo dobre vypracované SUV Bentayga, sa do histórie zapisujú titulom prvých a tiež najväčších sériovo ponúkaných diskov z uhlíkových vlákien. Okrem pozdvihnutia dojmu zo vzhľadu auta disponujú i zástupom praktických výhod, ktoré zlepšia vlastnosti vozidla.
Samozrejmosťou je úspora. Kolesá vyhotovené z karbónu sú o šesť kilogramov ľahšie než ich hliníkoví "kolegovia". Na sade takýchto diskov teda majiteľ ušetrí až 24 kilogramov neodpruženej hmotnosti. Na druhej strane potom stoja vylepšené jazdné vlastnosti - lepšia ovládateľnosť pomerne ťažkého SUV-čka, zlepšená je priľnavosť k vozovke a zlepšuje sa tiež práca či výkon brzdovej sústavy.
Bentley hovorí dokonca aj o menšej opotrebovanosti samotných pneumatík. Narušenie štruktúry pri klasických ráfikov vedie k riziku prudkej straty tlaku v pneumatike, čo môže znamenať stratu kontroly nad vozidlom a riziko šmyku alebo nehody.
V prípade tvrdého disku z karbónu potom tlak unikal postupne, čo znamená podstatne menšie riziko straty kontroly a predĺženie času na bezpečné odstavenia auta a vyhľadanie pomoci/servisu.
Tieto vlastnosti má automobilka podložené absolvovaním náročných testov TÜV, kde boli kolesá vystavované nárazom na obrubníky, jazde cez veľké výtlky, extrémnemu krútiacemu momentu a prevedené bolo napríklad aj ich využívanie s prehustenými i podhustenými plášťami.
Je jasné, že zaobstaranie si karbónových 22-palcových kolies nebude žiadnou lacnou záležitosťou, konkrétnu požadovanú čiastku však výrobca nezverejnil. Ich dostupnosť pre náročných zákazníkov je odhadovaná približne koncom tohto roka.