StoryEditor

Dacia Jogger dorazí aj vo verzii na kempovanie. Môže ísť o najlacnejšie obytné auto na trhu

22.04.2022, 13:21
Rumunský výrobca by mohol priniesť štýlové riešenie pre dobrodruhov za, tradične, dostupnú cenu. Viac by sme sa mali dozvedieť už čoskoro.

Pri dĺžke len 4,5 metra ponúka sedemsedadlový interiér, zákazníkmi milovaný drsnejší dizajn crossoveru a vynikajúci pomer ceny a úžitkovej hodnoty. Mimochodom, netušíme, či ste si to všimli, avšak – žiaľ – základné prevedenie Essential od decembra zdraželo o rovnú tisícku, takže teraz vás Dacia Jogger vyjde na 14 550 eur.

Napriek tomu predpokladáme, že lacný zástupca vymierajúceho segmentu MPV bude patriť medzi najlepšie predávané európske autá. No a výrobca to chce využiť celkom zaujímavým spôsobom, ktorý sa nám aj v podstate pozdáva. Plánuje totiž uviesť na trh okrem súčasných bežných prevedení aj obytnú verziu Camper.

​Z Dacie Jogger tak môže byť razom najlacnejšie obytné vozidlo na trhu. Lionel Jaillet, viceprezident značky, pre magazín Auto Express prezradil, že chystajú variant určený na kempovanie, pričom premiéra by mala prebehnúť „už čoskoro“. Podľa jeho slov chce automobilka vďaka tejto novinke osloviť širšie publikum, nielen motoristov, ktorí hľadajú praktické päť- alebo sedemmiestne auto.

Rumunský výrobca sa zatiaľ nerozhodol, či novinku predstaví ako úplne samostatný model alebo pôjde o príplatkovú doplnkovú výbavu. To je vraj záležitosť, ktorú sa Dacia práve snaží akosi rozlúsknuť. Taktiež v tejto chvíli nie je jasné, čo by mala obytná verzia ponúkať, určite však nečakajte veľkú posteľ s plazmovým televízorom a veľkou sprchou.

Nový Jogger bude pravdepodobne poskytovať len základnú úroveň pohodlia, teda nejaké miesto na spanie, prídavné úložné priestory a pravdepodobne malú kuchynku s umývadlom či menšou chladničkou. Čím však bude vozidlo reálne disponovať, sa dozvieme až v rámci oficiálneho predstavenia.

​Čo sa týka pohonnej jednotky, tak je veľmi málo pravdepodobné, že by Dacia prišla s niečím úplne novým, a preto sa pod kapotou očakáva klasický litrový trojvalec, ktorý aktuálne produkuje buď 74 alebo 81 kW, teda rovných sto, respektíve 110 koní. Rovnako aj interiér by mal byť, až na novú obytnú časť, prakticky nezmenený a ctiť jednoduchosť s dobrou údržbou.

Obytné automobily sú momentálne skutočne v kurze, takže ak Dacia zvolí správnu cenu, môže trafiť povestný klinec priamo po hlavičke. V dobe, kedy svetu vládne homeoffice, nomádsky spôsob života a čoraz viac ľudí objavuje aj čaro dovoleniek na iný štýl.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

01 - Modified: 2024-04-26 22:00:00 - Feat.: - Title: Otázky, ktoré musia zvládať začiatočníci v autoškole. Pri niektorých zaváhajú i „profíci“ 02 - Modified: 2024-04-26 12:00:00 - Feat.: - Title: Prvá jazda s novou Daciou Duster. Odolný klasik zdražel a dostal miesto dieselu hybrid 03 - Modified: 2024-04-26 09:06:00 - Feat.: - Title: Návrat Škody k športiakom? Supervýkonná novinka ohromí, má to však jeden háčik 04 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 05 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
27. apríl 2024 04:24