StoryEditor

Najmenšia Škoda končí vo všetkých verziách. V Európe je beznádejne vypredaná

10.09.2020, 14:35
Hoci je záujem veľký, pre automobilku je Citigo e iV stratové. Ak by sa rozhodla pre vývoj, upadol by vzhľadom na nutnosť zvýšenia ceny zasa záujem zo strany zákazníkov.

Ponuku českej automobilky minulý týždeň obohatil príchod revolučného športovo-úžitkového vozidla s čisto elektrickým pohonom, ktorý stojí ako vôbec prvý model škodovky na podvozkovej platforme MEB koncernu Volkswagen. Ide o špičkový Enyaq iV, ktorý sa predstavil hneď v niekoľkých verziách a aj ako limitovaná edícia Founders Edition pri príležitosti 125. výročia mladoboleslavského výrobcu.

Skutočne prvou elektrickou Škodou však bola elektrická verzia spaľovacieho modelu Citigo vyrábaného na Slovensku. S prívlastkom e iV sa do portfólia tento mestský drobec dostal pred necelým rokom a preberal do útrob bežnej verzie elektrickú techniku od koncernového kolegu Volkswagen e-Up.

​Ten poslúžil aj ako "darca orgánov" pre ďalšieho člena z týchto trojičiek a to Seat Mii Electric. Enyaq je však právom označovaný skôr za prvé sér...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-10 16:38:10 - Feat.: - Title: Výnos dlhopisov pre občanov bude určený tesne pred predajom. Má byť atraktívny ale nižší ako pre investorov 02 - Modified: 2024-10-10 12:00:00 - Feat.: - Title: Kombíky nevymreli: Toto je 15 rodinných áut s najväčším batožinovým priestorom 03 - Modified: 2024-10-10 10:27:59 - Feat.: - Title: Posun iba k elektromobilom sa nezaobíde bez straty pracovných miest, tvrdí šéf japonskej automobilky 04 - Modified: 2024-10-10 09:00:00 - Feat.: - Title: Suzuki má výnimočný hatchback. Najnovšia generácia jazdí v meste aj pod štyri litre 05 - Modified: 2024-10-09 12:11:00 - Feat.: - Title: Nemecká automobilka pripravuje novinky. Chce získať späť stratené podiely na trhu
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
11. október 2024 07:18