StoryEditor

Apokalypsa? Nemecká firma prerobila Mercedes na luxusný tank na kolesách

19.03.2020, 13:10
Prvotriedny luxus a výkon zabelený do nepriestrelného obleku. Tak by sa dal v krátkosti opísať výsledok nemeckého úpravcu.

Nemecká spoločnosť, ktorá sa zaoberá netradičnými, špecifickými a poriadne zaujímavými úpravami automobilov, o sebe dáva opäť vedieť. Mansory totiž odhalilo svoj vôbec prvý upravený model s dodatočnou ochranou posádky v podobe brnenia.

Novinka vzišla zo základov špičkovej verzie Mercedes-AMG G63, prešla kompletnou premenou interiéru v podobe luxusnejších a prepracovanejších materiálov.

​Pribudlo hviezdne nebo, známe napríklad z luxusných modelov automobilky Rolls-Royce, karbónové prevedenie úchytu na strane spolujazdca, stredovej konzole či multifunkčnom volante. Do detailu vypracované sú taktiež koberčeky na podlahe, dvere a sedadlá.

Agresívny vzhľad vozidla má na svedomí karoséria kompletne zabalená do karbónu, odolná ochrana nárazníka i celej prednej časti, prídavné LED výstražné svetelné prvky, dodatočné LED svetlá na streche či výsuvný schodík na bokoch vozidla pre jednoduchšie nastupovanie.

Nechýbajú ani špeciálne kolesá navrhnuté a vyvinuté špeciálne pre obrnenú triedu G. Tieto kované kolesá majú veľkosť 21 palcov a zabezpečujú používanie bezpečnostných pneumatík.

Najväčšou špecialitou tohto modelu je však "neviditeľné" brnenie, ktoré pripravila nová sekcia tejto spoločnosti. Auto totiž na pohľad nepôsobí ako pevnosť na štyroch kolesách, hoci rešpekt si na cestách získa okamžite. 

Dostupné sú pritom až dva stupne odolnosti - prvé funguje v súlade s nižším štandardom VPAM4 disponujúc ľahkým pancierom. Odolnejšia špecifikácia VPAM7 ponúka prvotriednu ochranu pred útokom ručným granátom, improvizovaným výbušným zariadením, krátkou aj dlhou zbraňou a to až do kalibru 7,62 x 51 milimetrov.

Mansory

​Pochopiteľne, vyššiu záťaž v podobe pancierovania museli technici v spoločnosti vykompenzovať vyšším výkonom štvorlitrového twin-turbo osemvalca. Benzínový agregát tak ponúkne vodičovi až 588 kW (800 koní) a závratných 1 050 Nm krútiaceho momentu. To uspokojí aj najnáročnejších klientov, ktorí by nad kúpou tohto luxusného obrnenca rozmýšľali. 

Technici spomínajú zlepšenú jazdnú dynamiku s maximálnym pohodlím. Do kompletnej prestavby majú byť zahrnuté tiež všetky bezpečnostné prvky, ako siréna, hasiaci prístroj, dýchacie masky pre všetkých cestujúcich a signalizačný systém. Hmotnosť nenaloženého vozidla po konverzii je 3 750 kilogramov (s užitočným zaťažením 500 kilogramov).

Ako to už býva zvykom, pri podobných úpravách firma konečnú sumu nezverejňuje a vlastne, záleží to od požiadaviek konkrétneho zákazníka. Vyhovieť vám vie úpravca v podstate v akejkoľvek pripomienke. Rátať však môžeme so stovkami tisíc eur.

01 - Modified: 2024-11-05 14:00:00 - Feat.: - Title: Šetrite na palive, nie na mobilite. Spôsobov, ako rozumne nastaviť palivovú politiku, je viac 02 - Modified: 2024-11-05 13:00:00 - Feat.: - Title: Zamieša novinka od Suzuki karty na trhu? Značka predstavila svoje prvé elektrické auto 03 - Modified: 2024-11-05 10:17:45 - Feat.: - Title: Kvíz, ktorý vyškolí nejedného motoristu. Ak ho nezvládnete, radšej odovzdajte vodičák 04 - Modified: 2024-11-04 14:10:00 - Feat.: - Title: Karta sa obrátila: Suzuki plánuje výrobu úplne nového SUV, dodávať ho bude Toyote 05 - Modified: 2024-11-04 12:40:00 - Feat.: - Title: Blázinec či chránená dielňa? Fiat musí prestať vyrábať svoj trhák, aby vôbec prežil
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
05. november 2024 16:53