StoryEditor

Mazda predstavila jeden z najkrajších hatchbackov​​. Prináša niekoľko zásadných noviniek

29.11.2018, 14:20
Japonská automobilka predstavila na autosalóne v Los Angeles nový generáciu modelu 3 - hatchback a sedan.

Za bránami aktuálne prebiehajúceho autosalónu v Los Angeles sa dočkalo svojej svetovej premiéry množstvo noviniek najrôznejších automobiliek sveta. Jednou z nich je aj Mazda, ktorá na americkú pôdu priniesla svoju pýchu v podobe modelu 3.

V poradí už štvrtá generácia Mazdy 3 zaujme verejnosť nepochybne najmä svojou extravaganciou a agresívnym dizajnom, respektíve dizajnovým smerom Kodo.

​Hoci pri pohľade z profilu je jasne vidieť inšpirácia predchádzajúcou generáciou, novinka prichádza s kompletne prepracovaná. Týka sa to teda hlavne prednej či zadnej časti, rovnako ako samotného interiéru.

Úzkym predným svetlometom sekunduje masívna veľká maska hladiča s logom značky, nasleduje dlhá kapota, kabína a hatchback riešenie zadnej časti, s pomerne masívnym C-stĺpikom a naopak úzkym Á-stĺpikom eliminujúcim "mŕtve body" pri výhľade z vozidla.

Vzadu sú prítomné taktiež úzke horizontálne koncové svetlá s okrúhlym dizajnom, čierny strešný spojler či priznaná dvojica koncoviek výfuku. Celkovo pôsobí nová Mazda 3 veľmi dynamicky, no v druhom prevedení (sedan) na nás pôsobí vyváženejšie.

Kabína sa pýši novou koncepciou, otvory klimatizácia získali nový tvar, pribudli farebné prevedenia a rovnako tu nájdeme tiež mohutný stredový panel či centrálne umiestnený 8,8-palcový displej infotainmentu. Ide o podobné riešenie ako pri vlajkovej lodi značky.

Štvrtá generácia "trojky" stojí na novej podvozkovej platforme Skyactiv VA. Tá ponúka okrem nižšej hmotnosti taktiež vyššiu tuhosť a spolu s podvozok ponúkne komfortnú jazdu.

Zaujímavosťou je nahradenie viacprvkovej zadnej nápravy jednoduchým zavesením s torznou priečkou. Napríklad na americkom trhu dokonca bude pôsobiť Mazda 3 aj s pohonom všetkých kolies AWD.

Veľkou novinkou je však následne osadenie revolučného agregátu Skyactiv-X, ktorý využíva v niektorých režimoch zapaľovanie zmesi práve vysokou teplotou vo valci. ​Okrem neho bude v ponuke zastúpenie benzínových motorov Skyactiv-G s objemom 1,5-litra, dvojliter a motor s objemom 2,5-litra. Diesel je v ponuke s objemom 1,8 litra Skyactiv-D.

Motorizácie bude možné kombinovať s klasickou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, prípadne so šesťstupňovou samočinnou prevodovkou. Ďalšie informácie, ako tiež výkonové parametre jednotlivých motorov, zatiaľ známe nie sú.

01 - Modified: 2024-04-19 09:05:00 - Feat.: - Title: Absolútna dominancia Japoncov. Toto je 10 hybridov s reálne najnižšou spotrebou paliva 02 - Modified: 2024-04-19 12:15:00 - Feat.: - Title: Mazda predstavila novú vlajkovú loď. Gigant aj so šesťvalcom zvládne 2,5-tonový príves 03 - Modified: 2024-04-19 22:00:00 - Feat.: - Title: Dopravné značky, ktoré musia vodiči dokonale poznať. Mnohí však zaváhajú 04 - Modified: 2024-04-18 12:25:51 - Feat.: - Title: KVÍZ: Špecifický volant, tlačidlá či displej? Spoznajte pohľadom do interiéru značky áut 05 - Modified: 2024-04-18 09:15:00 - Feat.: - Title: Dovezené autá sú stále v kurze. Štúdia ukazuje, ktoré krajiny dominujú a aké sú hrozby
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
20. apríl 2024 07:25