StoryEditor

​Aké je najluxusnejšie SUV Audi z Bratislavy? Na novinku sme sa pozreli osobne

20.06.2018, 14:00
Veľkolepé predstavenie a výstavná premiéra novej Audi Q8 - špičkového SUV modelu zo Slovenska.

Nemecká automobilka Audi odhalila kompletnú modelovú ofenzívu vo veľkom štýle. Že značka z Ingolstadtu za konkurenciou nezaostáva sa potvrdilo aj na podujatí Audi Summit 2018 organizovanom v Šamoríne.

Okrem "starších" modelov ako špičkovej technologicky prepracovanej limuzíne A8 sa tu množstvu zúčastnených hostí predstavili aj modely A6, športovo strihané Audi A7, superšport určený pre slovenský tím s označením R8 LMS GT3 a najnovší prírastok Audi Q8.

Práve o posledný spomínaný kúsok bol na akcii obrovský záujem a "ochytať" si auto v dave ľudí bolo veľmi ťažké. Model bol očakávaný a pre nás obzvlášť zaujímavý, najmä kvôli jeho výrobe priamo v Bratislavskom závode Volkswagen. Tu sa totiž bude exkluzívne pripravovať pre všetky ostatné trhy.

​Prvé dojmy z auta sú skvelé, naživo totiž vyzerá novinka podstatne lepšie ako na fotografiách, ktoré boli zverejnené pri samotnom odhalení. V prednej časti zaujmú špecifické LED svetlomety či veľká maska chladiča v tvare osemuholníka.

Mohutne pôsobiacu karosériu dopĺňa strih kupé s klesajúcou strechou smerom k zadnej časti, ktorá je mimochodom ešte dominantnejšia, než samotná predná časť auta.

Nájdeme tu podobne riešené OLED koncové svetlá ako pri modeli A8 s vyšperkovanou grafikou a decentné predĺženie strechy v podobe malého "krídla".

Športovo strihaná novinka A7 musela zniesť vlnu diskusií kvôli absencii koncoviek výfuku, respektíve aspoň nefunkčných dizajnových prvkov v ich tvare. Audi Q8 nimi síce disponuje, no sú len to len záslepky prispievajúce k celkovému vzhľadu vozidla.

V interiéri sú riešenia známe najmä z vyššie spomínaného modelu A7, pričom hovoríme najmä o palubnej dosky či trojici displejov. Jeden zastupuje funkciu prístrojového štítu a nahrádza teda klasické budíky.

Ďalšia dvojica je následne umiestnená nad stredovým tunelom, kedy jeden funguje ako displej infotainmentu a druhý poskytuje ovládanie klimatizácie či ďalších funkcií (napríklad vyhrievanie sedadiel). Majú tiež takzvanú haptickú odozvu na stlačenie, pre ešte pohodlnejšie ovládanie.

Hoci novinka nie je obrovská, v interiéri sa o dostatok priestoru nemusia báť tak prední, ako aj zadní pasažieri. Kabína je totiž pomerne vzdušná a dostatočne priestranná. Zaujímavosťou je aj osadenie bezrámových okien, čo je novinkou aj pre samotný výrobný závod v Bratislave.

HN/Radoslav Petrík

​V budúcnosti má model Audi Q8 disponovať aj ponukou benzínových pohonných jednotiek či ostrým naladením s označením SQ8 a RSQ8.

V súčasnosti sa pod prednou kapotou nachádza výhradne trojlitrový naftový šesťvalec s novým označením na zadnej časti vozidla - 50 TDI. Pre lepšie ovládanie je tu aj natáčanie zadných kolies, podobne ako pri Audi A8.

Nechýbajú najmodernejšie technológie a bezpečnostné či asistenčné systémy. Tie spolupracujú s množstvom radarov a snímačov, pričom dvojicu z nich nájdeme priznanú aj v čelnej maske chladiča.

Cena modelu zatiaľ známa nie je, no štart predaja by mal začať približne počas júla 2018.

01 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 02 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu 03 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia 04 - Modified: 2024-04-24 09:16:15 - Feat.: - Title: „Otec“ moderných škodoviek smeruje k Číňanom. Slovák dohliadne aj na tvary MG 05 - Modified: 2024-04-23 12:00:00 - Feat.: - Title: Keď začínajú drahé problémy: Čo nerobiť s turbomotorom a ako sa prejavujú problémy?
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
25. apríl 2024 16:45