Podľa analýzy spoločnosti JATO Dynamics začala v Európe v septembri elektrická revolúcia. Prvýkrát v histórii sa totiž stalo, že dieselové autá v registráciách zostali počtom nielen za benzínovými, ale aj za tými, ktoré JATO označuje ako EV, teda elektrické či skôr elektrifikované.
Samotná štatistika známej spoločnosti JATO Dynamics, ktorá hovorí o tom, že EV áut bolo v septembri 25 percent zo všetkých registrácií, ale realitu tak trochu ohýba. Počíta do tejto jednej skupiny nielen všetky stopercentné čisto elektrické automobily, ale aj plug-in hybridy, klasické hybridy a mild-hybridy.
Vzhľadom k tomu, že niektoré automobilky majú mild-hybridy v celých, alebo takmer celých modelových radoch (napríklad nemecké BMW), je to trochu štatistické čarovanie. Trebárs šesťvalcový diesel s technológiou mild-hybrid v BMW 6 Gran Turismo je v štatistike radený nie do dieselov, ale práve do spomínanej kategórie EV.
Hybridy a mild-hybridy predstavovali z celkového počtu takzvaných EV vozidiel celých 53 percent, pričom ich registrácie medziročne vzrástli až o 124 percent. S 32 percentným podielom dominovali značky Toyota a Lexus, predaje však ťahali aj značky Ford, Suzuki, Fiat a BMW. Napríklad pri modeli Ford Puma tvorili mild-hybridy 69 percent všetkých jeho registrácií, u Fiatu 500 to bolo 59 percent a napríklad u Fiatu Panda 41 percent.
Pravdou okrem toho však je, že počet predaných stopercentných elektromobilov a plug-in hybridov skutočne rastie. V septembri bol najpredávanejším európskym vozidlom Volkswagen Golf s 28 731 registráciami, ale Tesla Model 3 zaznamenala 15 702 nových registrácií a Renault Zoe 11 023 registrácií.
A počet elektromobilov na cestách bude aj naďalej rásť. Podľa správy uverejnenej americkou agentúrou Allied Market Research predstavoval celosvetový trh elektrických vozidiel v roku 2019 162,34 miliardy dolárov, v roku 2027 to bude už 802,81 miliardy dolárov.