StoryEditor

Elektromobilita je budúcnosť, chvíľu to však ešte potrvá, hovorí bývalý šéf Mercedesu

09.08.2019, 12:02
Autor:
TopSpeedTopSpeed
Pre dnešných zákazníkov začína byť dôležitý skôr druh pohonu a výbava auta, nie maximálne výkonové parametre, ktoré v praxi využijú len zriedkavo.

Hoci už Dieter Zetsche nesedí za hlavným kormidlom automobilky Mercedes-Benz, vždy je jedným z najvplyvnejších ľudí súčasného automobilového sveta.

Jeho otvorené názory pritom vrhajú na súčasné trendy v auto priemysle často iný pohľad, než aký je bežne prezentovaný verejnosti. Elektromobilita je budúcnosť, tvrdí, zároveň však dodáva, že to pre automobilky zatiaľ nie je lacná cesta.

​Automobilový priemysel sa neustále mení a vyvíja. S ním sa však výrazne menia aj preferencie zákazníkov, ktorým sa musia automobilky prispôsobovať.

Dieter Zetsche o tom vie svoje, 13 rokov totiž viedol automobilku Mercedes-Benz a stále patrí medzi najlepších stratégov automobilového priemyslu. Jeho vízie budúcnosti sa často vypĺňali a vždy uvažoval krok pred konkurenciou.

Ani dnes pritom nestojí úplne mimo svojho bývalého pôsobenia a podľa dostupných informácií sa zdá, že sa čoskoro opäť vráti do dozornej rady koncernu Daimler AG.

Objem motora stráca pôvodný význam

Otvorene sa rozrozprával o preferenciách súčasných zákazníkov. Priznal, že objem motora dnes hrá pre stále väčšiu skupinu zákazníkov nepodstatnú úlohu. Už dávno totiž priamo nesúvisí s dynamickými parametrami motora. Ako sa navyše ukazuje, ani hodnoty max. výkonov, či počet valcov už pre ľudí nie sú často tak dôležité, akými bývali v minulosti.

Práve preto dnes už nie je téma motorov Renault pod kapotami súčasných Mercedesov tak citlivá. Zdieľanie rovnakých motorov viacerými automobilkami je dnes už takmer štandardným procesom a zákazníci to nevnímajú tak negatívne, ako v minulosti.

Samozrejme je tu stále skupina „srdciarov“, pre ktorých sú výkonové parametre, či "pôvod" motora nesmierne dôležité, každopádne ich z roka na rok ubúda.

Elektromobil čaká dlhá cesta

Podľa Zetscheho začína byť pre zákazníkov dôležité skôr to, aký druh pohonu ich auto má. Dopyt po elektromobiloch sa stále zvyšuje, pre automobilky je však do budúcna veľmi dôležité, aby vyrábali autá, po ktorých budú zákazníci túžiť nielen po racionálnej, ale aj emocionálnej stránke.

A musí to byť dlhodobo udržateľný proces, takže elektrické autá musia byť do budúcna jednoducho dostupnejšie a atraktívnejšie pre širšie masy. Elektromobilita je teda podľa Zetscheho na správnej ceste, kým sa však naplno presadí, čaká ju ešte poriadny kus cesty.

Zároveň však musí pozorne sledovať rýchlo sa meniace preferencie zákazníkov a prispôsobovať sa im rýchlejšie, než kedykoľvek doteraz.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

01 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 02 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu 03 - Modified: 2024-04-25 07:10:38 - Feat.: - Title: Toyota zaznamenala rekordný celosvetový predaj, prvýkrát prekročila hranicu desiatich miliónov áut 04 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia 05 - Modified: 2024-04-24 09:16:15 - Feat.: - Title: „Otec“ moderných škodoviek smeruje k Číňanom. Slovák dohliadne aj na tvary MG
menuLevel = 2, menuRoute = auto/automobilky, menuAlias = automobilky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
26. apríl 2024 00:06