Nová štúdia totiž zistila, že keď v reštaurácii hrá hlasnejšia hudba, zákazníkov to núti vyberať si nezdravé jedlo. Profesor marketingu Juhofloridské univerzity Dipayan Biswas urobil štúdiu v kaviarni v Stockholme.
Tichšia hudba je upokojujúca, hlasnejšia nás nabudzuje. "Preukázalo sa, že vysoká hlasitosť hudby priamo ovplyvňuje tep srdca a vzrušenie," uvádza sa v štúdii, z ktorej cituje The Washington Post.
Naopak, pri dynamickej rockovej hudbe si jednoznačne chceme dať kus mäsa so syrom v žemli a k tomu kopu hranolčekov a ako prílohu pivo...alebo radšej hneď tri.
Aj keď je táto štúdia nová, len potvrdzuje to, čo majitelia reštaurácií vedia už dlhšie: vytvoriť správnu atmosféru je pre podnik úplne zásadné.
"Hudba vytvára pozitívny pocit. Rozochveje vám telo," hovorí majiteľ a šéfkuchár reštaurácie Lucky Buns vo Washingtone Alex McCoy. "A čím silnejší zážitok, tým viac sa mozog vzruší. A človek chce nakupovať, chce jesť, chce sa zoznamovať."
McCoy ponúka hamburgery a sendviče s vyprážaným kurčaťom a podľa množstva hodnotení patrí medzi najlepších v meste. Zvyčajné komentáre na internetovom portáli Yelp hovoria: "Je tu totálny rachot, ale stojí to za to."
Obvykle púšťa na plné pecky eurodisko, poprock alebo reggae. Celá reštaurácia sa otriasa a hostia sa v hudbe strácajú. McCoy hovorí, že nikdy neporovnával predaj v závislosti od intenzity hudby. Pravda ale je, že šaláty, ktoré má na jedálnom lístku, rozhodne nepatria medzi bestsellery podniku.
Medzi zákazníkmi vedú burgery servírované so slaninovým džemom a syrom gouda alebo vyprážané kurča s nakladanou zeleninou a omáčkou Sriracha.