Primátor Trenčína Richard Rybníček žiada v otvorenom liste ministra dopravy Árpáda Érseka, aby opätovne prehodnotil rozhodnutie o zrušení zastávok štátnych IC vlakov v Trenčíne, Ružomberku a Liptovskom Mikuláši.
K otvorenému listu sa pripojil aj primátor Ružomberka Igor Čombor.
Hovorca Ružomberka Michal Praženica potvrdil podporu otvoreného listu primátorom Čomborom. "Myslíme si, že pre Ružomberok je veľmi dôležité, aby vlaky typu IC zastavovali aj u nás. Vypadnutie IC vlakov by pre Ružomberok znamenalo veľkú stratu," zdôraznil Praženica.
Primátor Liptovského Mikuláša Ján Blcháč o otvorenom liste trenčianskeho primátora vedel, nepripojil sa však k jeho podpore.
"Po tom, ako sme získali informáciu, že súkromný dopravca RegioJet končí na trati Bratislava – Košice, obrátil som opäť na pána ministra dopravy so žiadosťou o znovuprehodnotenie grafikonu dopravy IC vlakov tak, aby zastavovali aj v Liptovskom Mikuláši. Vlastne opakujeme žiadosť z októbra 2016," doplnil Blcháč.
Rybníček: To je nekalá súťaž
Rybníček v súvislosti s informáciou, že po obnovení IC vlakov v decembri minulého roku nebudú zastávky v Trenčíne, inicioval petičnú akciu. Petíciu za necelý mesiac podpísalo viac ako štyritisíc obyvateľov Trenčína a okolia.
"Toto, čo oni urobili, to nie je ani politika, to je podľa mňa nekalá súťaž, kedy za naše peniaze štát sa snaží konkurovať súkromnej spoločnosti. To proste nemôže takto fungovať, lebo to nebude nikdy úspešné a v konečnom dôsledku na to doplácajú ľudia z Trenčína a okolia, z Liptovského Mikuláša, Ružomberka, z celého Liptova, Považia. Čiže to je na úkor občanov," zdôraznil trenčiansky primátor.
Ako informovala hovorkyňa Ministerstva dopravy a výstavby SR Karolína Ducká, otvorený list zatiaľ nebol na rezort dopravy a výstavby doručený.
Ministerstvo sa ešte stretne so zástupcami spoločnosti RegioJet, aby zistilo ich dôvody odchodu z tejto trate a prebrali ďalšie riešenia, než aké boli avizované prostredníctvom médií.
"V prípade, že dôjde k odchodu súkromného dopravcu z tejto trate, bude Železničná spoločnosť Slovensko analyzovať posilnenie IC vlakov a pravdepodobne bude vyhodnocovať aj možnosti rozšírenia počtu zastávok. O dopravu cestujúcich medzi Bratislavou a Trenčínom sa stále starajú predovšetkým vlaky vo verejnom záujme, ktoré v špičke jazdia každú hodinu," skonštatovala Ducká.