StoryEditor

Šéf ZSSK: Naše IC vlaky majú iba 50-percentnú obsadenosť, ľudia preferujú expresy

22.10.2024, 15:54

Šéf Železničnej spoločnosti Slovensko Peter Helexa v rozhovore vysvetľuje:

  • že cestujúca verejnosť uprednostňuje už dnes expresné vlaky pred IC spojmi,
  • že priemerné meškania vlakov sa im podarilo znížiť o 17 percent,
  • načo potrebujú nové rušne a prečo si ich ide ZSSK prenajímať,
  • ako riešia problémy s chýbajúcimi zamestnancami,
  • čo robia, aby boli reštauračné vozne dostupné vo viacerých vlakoch.

Denník N informoval, že navrhujete zrušenie IC vlakov. Je to definitívne?

Prosím, berme to ako predbežnú informáciu, že sa bude na trati Bratislava – Košice niečo meniť. Našou ambíciou je od roku 2025 pridať počet vlakov, aby medzi Bratislavou a Košicami premávali v takzvanom hodinovom takte. Takýmto spôsobom vieme na trati Bratislava – Košice ročne previezť o približne 2,5 milióna cestujúcich viac ako doteraz.

Z čoho vychádzajú tieto odhady?

Máme k dispozícii vlastné analytické oddelenie na úseku obchodu, ale aj na úseku prevádzky. 

Pýtam sa preto, že objektívne budú expresy pomalšie ako aktuálne IC vlaky.

Rozdiel je zhruba polhodinový. Viem, že sa medializoval dlhší čas, no v realite je o to niečo viac ako polhodina. Je dôležité povedať, že po skončení rekonštrukčných prác na trati Bratislava – Košice sa aj expresy dostanú pod päť hodín. Cestujúcim dokážeme ponúknuť výrazne väčšiu prepravnú kapacitu a komfort tým, že vlaky budú premávať každú hodinu, a aj z pohľadu prepojenia regionálnych spojov.

Zároveň sa nám podarí eliminovať čas meškaní, keďže vlaky nebudú musieť čakať na prípoj. Z tohto pohľadu si teda myslím, že cestujúci týmto získa a rovnako získajú aj obyvatelia Štrby, Ružomberku či Margecian, v ktorých dnes InterCity vlaky nestoja. 

No zastávky expresu budú zachované tak, ako sme ich poznali doteraz.

Áno. 

Vy hovoríte, že na novinke získajú najmä cestujúci, no určite aj vy ako spoločnosť. InterCity je produkt, ktorý prevádzkujete na komerčnej báze a nekomunikujete oficiálny hospodársky výsledok. Neoficiálne sa vie, že nejde o veľmi ziskový projekt. 

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 90% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-18 15:09:23 - Feat.: 1 - Title: Za prenájmom rušňov sú aj konsolidačné tlaky. Pomôžu aj pri nahradení IC-čiek 02 - Modified: 2024-10-07 13:15:33 - Feat.: 1 - Title: Po vyše 50-tich rokoch opúšťajú ZSSK rušne prezývané Gorily 03 - Modified: 2024-09-22 17:21:15 - Feat.: 1 - Title: V bohatom Švajčiarsku stojí diaľničná známka menej ako u nás. Pozrite si porovnanie sadzieb 04 - Modified: 2024-09-18 12:55:49 - Feat.: 1 - Title: ZSSK sa chystá modernizovať železničnú dopravu na Slovensku, zverejnila plánované kroky 05 - Modified: 2024-09-03 16:11:43 - Feat.: 1 - Title: Železničná spoločnosť vyhlási súťaž na 15 rušňov Vectron. Krok je súčasťou širšieho plánu modernizácie 06 - Modified: 2024-09-04 14:20:33 - Feat.: 1 - Title: Elektrické vlaky Panter dostanú európsky zabezpečovací systém, umožní automatickú kontrolu rýchlosti
01 - Modified: 2025-12-13 09:13:47 - Feat.: - Title: Začína platiť nový vlakový grafikon, ZSSK posilňuje vyťažené linky 02 - Modified: 2025-12-11 14:30:00 - Feat.: - Title: Nový grafikon vlakov 2025/2026: rýchlejšie spojenia, nové služby aj poplatky 03 - Modified: 2025-12-10 09:58:18 - Feat.: - Title: Rušňovodiči odmietajú kamery vo vlakoch, varujú pred odchodom z profesie 04 - Modified: 2025-12-09 12:16:23 - Feat.: - Title: Na Liptove išli vlaky oproti sebe, zastavili pár metrov od seba. Viaceré spoje meškajú alebo ich zrušili 05 - Modified: 2025-12-08 09:59:52 - Feat.: - Title: Elektrifikácia trate z Bánoviec nad Ondavou do Humenného je hotová. Vlaky sa na ňu vrátia po dvoch rokoch
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
13. december 2025 10:30