Na starom depe v Janíkovom dvore v bratislavskej Petržalke sa minulý týždeň začali búracie práce. Súvisia s predĺžením električkovej trate na území tejto mestskej časti, v ktorej budovaní tunel a stanica v minulosti plánovaného metra prekážajú. Sú polozapustené, preto je potrebné ich odstrániť.
Na výstavbe novej električkovej trate v Petržalke sa začali prvé práce pred pár týždňami, išlo najmä o výrub stromov a náletových drevín. Magistrát deklaruje, že v rámci projektu vysadí novú zeleň.
Mesto Bratislava odovzdalo 18. novembra stavenisko vysúťaženému zhotoviteľovi skupine dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka.
V zmluve za 74,58 milióna eur bez DPH je na zrealizovanie celej stavby určených 27 mesiacov. Stavebné práce majú prebiehať súčasne na viacerých stavebných objektoch pozdĺž celého úseku novej trate. Primátor hlavného mesta Matúš Vallo verí, že električka bude novou traťou jazdiť do konca roka 2023.
Budúca električková trať v Petržalke bude nadväzovať na jej prvú etapu Jesenského – Jungmannova, v rámci ktorej sa kompletne rekonštruoval aj Starý most. Trasa električky sa predĺži o 3,9 kilometra, od súčasnej konečnej zastávky Jungmannova po novú konečnú zastávku Janíkov dvor.
Nový úsek bude mať celkovo sedem zastávok, predovšetkým v blízkosti dôležitých dopravných uzlov. Pôjde o zastávky, ako Chorvátske rameno, Gessayova, Zrkadlový háj, Stred, Veľký Draždiak, Lietavská a Janíkov dvor.
Rozostavané depo metra je jednou z najvýraznejších pamiatok na obdobie jeho plánovanej výstavby. Základný kameň bol položený v roku 1988 na mieste plánovanej stanice Dunaj. Celý projekt však bol pozastavený po dvoch rokoch, výstavba sa už neobnovila.