Hlavným kritikom je podľa Koreňa Írsko a s niektorými časťami balíčka nesúhlasí ani Holandsko a Luxembursko. „Návrh Komisie je vlastne zameraný voči daňovým praktikám a jurisdikciám, akým je Írsko,“ ozrejmuje.
Dublin argumentuje, že ide o neprimeraný zásah do daňovej suverenity členských štátov.
Prijatie tejto legislatívy tak môže trvať omnoho dlhšie, než prijatie legislatívy pre digitálne spoločnosti a finálnu podobu návrhu tak ešte viac natiahnuť. Okrem toho, opatrenie tiež musí prejsť jednomyseľnou zhodou všetkých členských štátov.
Digitálna daň plánuje aj eurokomisár Moscovici stihnúť čo najskôr počas mandátu súčasnej Komisie do mája 2019. „Keď si napríklad uvedomíme, aké komplikácie sprevádzajú prijatie smernice o spoločnom konsolidovanom základe dane z príjmu právnických osôb, do ktorého chce Komisia zaradiť aj nové pravidlá zdaňovania digitálnej ekonomiky, tak sa to nejaví ako úplne realistický cieľ,“ prognózuje Koreň.
A čo v otázke bezpečnosti? Môže mať kauza Cambridge Analytica vplyv aj na prijímanie zákonov v digitálnej oblasti? „Priamo nie, lebo sú to dve rôzne veci. Rozhodne to zvýši záujem Európskej komisie o dozor nad týmito spoločnosťami, pretože zdieľajú obrovské množstvo citlivých dát a tie je možné zneužívať. Záujem o sledovanie veľkými spoločnosťami určite vzrastie,“ myslí si Ižip.