Viac ako 650 miliónov internetových vyhľadávaní denne, 800 miliónov pozretých videí či 20 miliárd poslaných emailov. Aj tak vyzerá v súčasnosti bežný „internetový deň“ v Európskej únii.
Spoločnosti, ktoré podnikajú a vytvárajú hodnotu online sa teraz rozvíjajú omnoho rýchlejšie ako ekonomika celkovo,“ popisuje svoje konanie na stránkach Európska komisia.
Ďalší dôvod je, že krajiny začali prijímať vlastné pravidlá zdaňovania nových podnikateľských modelov: „Podľa Komisia to prispieva k štiepeniu jednotného európskeho trhu, čomu chce Komisia predísť vlastným dočasným návrhom, ktorý by zaistil okamžité daňové príjmy z digitálnych služieb, ktoré dnes v členských krajinách nie sú zdaňované,“ ozrejmuje.
Ak sa situácia neustráži, Európska komisia varuje pred viacerými rizikami: nespravodlivým systémom a ohrozenými tržbami členských štátov, ktoré sa na takýto zisk nemôžu spoliehať. Dodáva tiež, že digitálne spoločnosti potrebujú stabilné a súťaživé prostredie, aby sa mohli rozvíjať a prosperovať.
Návrhom chce Komisia tiež stimulovať ďalšie organizácie ako skupinu najväčších ekonomík sveta G20 či Organizáciu pre hospodársku spoluprácu a rozvoj, aby na podobných návrhoch v budúcnosti pracovali.
"The time has come to make our tax system fit for the 21st century" says @pierremoscovici
— European Commission ?? (@EU_Commission) 21. marca 2018
Today, we will unveil our proposal for a #FairTaxation of the digital economy. #DigiTax pic.twitter.com/lzZbRrY3Md