nakupovanie, obchodné centrumDreamstime
StoryEditor

Čo upúta náš zrak?

27.01.2018, 23:00
Je naším najdôležitejším zmyslom.

Využiť zmysly je obľúbená cesta, ktorou sa predajcovia vydávajú. Fungujú totiž podprahovo a aj keď nechceme, ich aktivovaniu zabrániť nevieme. Jedným z najdôležitejších zmyslov, na ktorý pôsobia, je zrak, práve vďaka ktorému necháme v obchode niekedy viac ako sme pôvodne plánovali.

Ovplyvňuje tak napríklad farbu produktu, ktorá so sebou nesie istý emočný nádych. Napríklad červená sa vždy bude spájať s výpredajmi, lebo ako farba má stimulovať ľudí k činnosti.

Štúdie tiež zistili, že čašníčky oblečené v červenej farbe dostávali väčšie sprepitné či táto farba povzbudzovala k väčšiemu nákupu online.

Čierna sa naopak asociuje s vyššími cenami a luxusom.

01 - Modified: 2025-06-19 15:30:33 - Feat.: - Title: Príde Izrael o podporu najväčšieho ekonomického partnera? Deväť krajín EÚ žiada zastavenie obchodu s osadami 02 - Modified: 2025-06-19 12:47:21 - Feat.: - Title: Nový svetový rekord aj stratosférická suma. Americký finančník kupuje ikonický klub z Los Angeles 03 - Modified: 2025-06-02 09:23:07 - Feat.: - Title: Slepota z vody. Ako rozpoznať prvé príznaky tejto letnej hrozby, čo vtedy robiť a ako jej predísť 04 - Modified: 2025-06-02 07:25:14 - Feat.: - Title: Svetové aerolínie by mohli tento rok dosiahnuť zisk 36 miliárd dolárov, tvrdí združenie leteckých dopravcov 05 - Modified: 2025-05-31 05:48:27 - Feat.: - Title: Najväčšej ruskej ropnej firme Rosnefť klesol štvrťročný zisk o viac ako polovicu
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
29. jún 2025 08:02