Je naším najdôležitejším zmyslom.
Využiť zmysly je obľúbená cesta, ktorou sa predajcovia vydávajú. Fungujú totiž podprahovo a aj keď nechceme, ich aktivovaniu zabrániť nevieme. Jedným z najdôležitejších zmyslov, na ktorý pôsobia, je zrak, práve vďaka ktorému necháme v obchode niekedy viac ako sme pôvodne plánovali.
Ovplyvňuje tak napríklad farbu produktu, ktorá so sebou nesie istý emočný nádych. Napríklad červená sa vždy bude spájať s výpredajmi, lebo ako farba má stimulovať ľudí k činnosti.
Štúdie tiež zistili, že čašníčky oblečené v červenej farbe dostávali väčšie sprepitné či táto farba povzbudzovala k väčšiemu nákupu online.
Čierna sa naopak asociuje s vyššími cenami a luxusom.
01 - Modified: 2025-06-19 15:30:33 - Feat.: - Title: Príde Izrael o podporu najväčšieho ekonomického partnera? Deväť krajín EÚ žiada zastavenie obchodu s osadami
02 - Modified: 2025-06-19 12:47:21 - Feat.: - Title: Nový svetový rekord aj stratosférická suma. Americký finančník kupuje ikonický klub z Los Angeles
03 - Modified: 2025-06-02 09:23:07 - Feat.: - Title: Slepota z vody. Ako rozpoznať prvé príznaky tejto letnej hrozby, čo vtedy robiť a ako jej predísť
04 - Modified: 2025-06-02 07:25:14 - Feat.: - Title: Svetové aerolínie by mohli tento rok dosiahnuť zisk 36 miliárd dolárov, tvrdí združenie leteckých dopravcov
05 - Modified: 2025-05-31 05:48:27 - Feat.: - Title: Najväčšej ruskej ropnej firme Rosnefť klesol štvrťročný zisk o viac ako polovicu