Odstávky v automobilovom priemysle v Európe a Severnej Amerike môžu podľa odhadu expertov spôsobiť straty tržieb vyššie ako 100 miliárd dolárov, ak budú továrne na oboch kontinentoch zatvorené do konca apríla.
Podľa Henryho každý ďalší týždeň by zatvorenie tovární stálo európsky automobilový priemysel ďalších 8 miliárd eur a v Severnej Amerike by toto číslo mohlo dosiahnuť 7,5 miliardy USD.
Všetky veľké európske a severoamerické automobilky zatvorili svoje závody minulý mesiac pre blokády, ktoré majú brániť šíreniu vírusu. A tiež, aby ochránili zamestnancov a reagovali tak aj na nižší dopyt.
Mnohé firmy pôvodne počítali s tým, že opätovne spustia výrobu koncom marca alebo začiatkom apríla, ale od týchto plánov neskôr upustili. Niektorí vrátane spoločností Nissan, Ford a General Motors teraz tvrdia, že ich závody sú zatvorené na neurčito.
Henry pre noviny Financial Times povedal, že neočakáva návrat späť k normálu skôr ako v máji.
Automobilky tiež presunuli stovky tisíc zamestnancov do vládnych schém podpory miezd a vzali si miliardové úvery, aby im pomohli prekonať blokády.
Celkové finančné škody pandémie na toto odvetvie v tejto chvíli nie je možné odhadnúť, aj keď generálny riaditeľ koncernu Volkswagen Herbert Diess povedal, že nemecká automobilka prichádza týždenne o zhruba 2 miliardy USD.
Údaje o predaji automobilov odhalili, že v západnej Európe minulý mesiac klesol odbyt o približne dve tretiny a v USA dosiahol najnižšiu úroveň za 10 rokov.
Oba trhy očakávajú v apríli ďalší pokles, keďže spotrebitelia sa musia zdržiavať doma a predajne áut zostávajú zatvorené. A hoci sa po zrušení reštrikcií nákupy, ktoré boli iba odložené, budú môcť konečne realizovať, ekonómovia zároveň očakávajú, že recesia ekonomík a pokles zamestnanosti znížia dopyt po vozidlách.
V Číne poklesol predaj automobilov vo februári takmer o 80 percent. V marci sa už čiastočne zotavil a znížil sa o 36 percent.