StoryEditor

McDonald´s má problém. Ľudia chcú žiť zdravšie

29.07.2014, 08:04
Známemu reťazcu padajú akcie, tržby aj záujem zákazníkov.

Nižšie tržby, pokles ratingu a akcie v červených číslach. Fastfoodovy reťazec McDonald´s má nečakané problémy.

Nedosahuje výsledky aké trhy očakávali a trh na to zákonite reaguje. Analytici majú v tomto trende jasno. „Súvisí to aj so zdravou výživou,“ povedal pre HN analytik Ľubomír Drahovský.

Problémy vo svete

Celosvetové problémy McDonaldu doplňuje aj pokles ich akcií. Tie sa podľa najväčšieho elektronického trhu NASDAQ dnes znova znížili. Jedna akcia gigantu McDonald´s však stále dosahuje hodnotu takmer 96 dolárov. Úmerne so znižovaním akcií McDonaldu stúpa cena akcií ich amerického konkurenta Chipotle.

Chipotle je spoločnosť, ktorá vznikla v roku 1993. Tiež je odnožou fast-foodu, no trochu inou. Do popredia stavia nielen tvrdenie, že ich potraviny sú čerstvé, ale vyzdvihuje zodpovednosť ich firmy k životnému prostrediu. „Chceme poznať, odkiaľ pochádzajú naše ingrediencie, aby sme si mohli byť istí, že sú chutné. Zároveň sme však ohľaduplní k prírode a spoločenskému dopadu nášho podnikania,“ hovoria na svojej oficiálnej internetovej stránke.

Práve prístup k zdravej výžive a vedomosť, odkiaľ suroviny firmy Chipotle pochádzajú, je pravdepodobne to, čo McDonaldu chýba. Americký gigant má totiž spoločne s inými fast-foodovými spoločnosťami za sebou nedávne aféry s pokazeným mäsom v Číne.

Stále si však udržuje svoju pozíciu svetovej jednotky. „McDonald´s je výnimočný a napríklad KFC alebo iné spoločnosti jeho úspech nevedia dostihnúť. Problémy našej spoločnosti sa ho však značne dotýkajú,“ povedal pre HN analytik Ľubomír Drahovský.

Dodal, že podľa neho k celosvetovo klesajúcim tržbám McDonaldu prispieva snaha ľudí stravovať sa zdravšie. Americkému gigantovi podľa neho ubližujú aj nepokoje. „McDonald napríklad odišiel z Krymu,“ dodal. Na celom svete je podľa Drahovského preto prítomná neistota nielen spotrebiteľov, ale aj podnikateľov.

McDonald na Slovensku

Tržby McDonaldu na Slovensku každým rokom stúpajú. Ich rast sa však za posledné roky spomalil. Podľa Drahovského ide u nás hlavne o cenu. „Ľudia sa snažia ušetriť. Tiež to však súvisí aj s trendom zdravej výživy,“ dodal. Na Slovensku však giganta neohrozujú nadnárodné konkurenčné spoločnosti tak, ako na svetovom trhu.

Napríklad firme KFC sa v susednom Česku darí - má po celej republike celkovo až 66 pobočiek. Na Slovensku ich naopak má len päť. McDonald´s teda u nás zažíva nevídaný úspech. Posledné obdobie však jeho materskej spoločnosti v Amerike nepraje. Podľa Drahovského svoju úlohu zohrávajú aj aktivisti. „Proti McDonaldu dlhodobo bojujú všetci aktivisti, ktorí sa snažia presadiť zdravú výživu,“ vysvetlil.

Ján Anguš otvoril pred štyrmi rokmi reštauráciu MoshiMoshi v Bratislave. Dnes tvorí polovicu tržieb reštaurácie práve zdravá výživa. „Mali sme veľa práce s osvetou. Dnes už ľudia konečne začínajú chápať, že sami môžu výrazne ovplyvňovať kvalitu svojho života,“ povedal pre HN. Podľa neho však na Slovensku stále chýbajú domáci pestovatelia a chovatelia.

01 - Modified: 2006-08-24 09:44:48 - Feat.: 0 - Title: Topolánek a Paroubek: Dohoda je možná
01 - Modified: 2024-03-19 08:45:42 - Feat.: - Title: Lekár o strave: Raňajky sú výmysel a väčšina výživových doplnkov nespĺňa to, čo by mali 02 - Modified: 2024-03-10 23:00:00 - Feat.: - Title: Rodič je pre dieťa vzorom. Aj pri stravovaní a pohybe 03 - Modified: 2024-02-29 10:52:52 - Feat.: - Title: Rady, ako doplniť živiny po náročnom tréningu 04 - Modified: 2024-02-13 11:50:28 - Feat.: - Title: Pri každej „zázračnej“ diéte rozmýšľajte 05 - Modified: 2024-02-12 23:00:00 - Feat.: - Title: Skryté nástrahy potravín: Mal som klienta, vážil 160 kíl, a mal to pritom len z ovocia, hovorí odborník
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/financie-a-burzy, menuAlias = financie-a-burzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
29. apríl 2024 21:14