StoryEditor

Na Slovensku príde k rušeniu vlakov. Je to nehorázne, miesto investovania búrajú budovy, sťažuje sa starosta

24.05.2022, 00:00
  • Od júna sa bude meniť grafikon. Štát si už niektoré rýchliky najmä na Považí či Gemeri neobjedná. 
  • Ide o rozhodnutie ministerstva dopravy. Rezort financií však radí uťahovať opasky inde - vnútri firmy.
  • Počty cestujúcich sú na niektorých linkách vyššie než pred pandémiou. Ľudí z auta vytiahla napríklad rekonštrukcia cestného mosta v Hlohovci. Vďaka vlaku sa cestujúci vyhnú trištvrtehodinovej obchádzke.

Tento rok mal byť pre železničiarov veľkou výzvou. Plán bol jasný, štátne vlaky mali najazdiť 36 miliónov kilometrov. Takéto číslo tu nebolo už viac než dve desaťročia. Ambície však nateraz upadajú a dopravca hlási, že od polroka sa budú niektoré spoje dokonca škrtať.

Pozrite si reportáž HNtelevízie z protestu nákladných vlakových dopravcov zo začiatku mája:

Predzvesť uťahovania opaskov prišla už v polovici mája a od júna má dôjsť k ďalším reštrikciám. Tie sa dotknú vyťaženej trate medzi Bratislavou a Žilinou, koľají smerom na Nové Zámky, ale aj stredu a východu krajiny – trasy medzi Košicami a Zvolenom. Dohromady sa má obmedziť prevádzka deviatich liniek.

„Z dôvodu šetrenia nákladov pristúpime na základe objednávky ministerstva dopravy k redukcii niektorých vlakov diaľkovej dopravy, ktorá začne platiť 12. júna 2022,“ povedal hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko Tomáš Kováč. Na vybraných linkách budú rýchliky Gemeran, Považan, Fatran či Zámčan jazdiť menej.

Neinvestujú, radšej škrtajú

Škrty najviac pocítia obyvatelia Žilinského a Banskobystrického kraja. Starosta obce Jesenské, ktorá leží v Juhoslovenskej kotline, vidí znižovanie počtu spojov v regióne ako nešťastné. „Obec môže za rozvoj ďakovať vlakom. Tie tu kedysi jazdili rýchlosťou 110 kilometrov za hodinu, dnes je tu povolená rýchlosť 80. Všetky spoje navyše meškajú,“ povedal Gabriel Mihályi a dodal, že ľudia si pre slabé služby hľadajú iné alternatívy ako auto či autobus.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 73% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-05-20 21:46:17 - Feat.: 1 - Title: Boj o minúty do mesta pod Zoborom. Prelomový vlak na západe krajiny sa zasekol 02 - Modified: 2022-05-16 06:58:53 - Feat.: 0 - Title: Požiadavky na vlaky sú vysoké. Nad nimi sú len lietadlá a kozmické lode (rozhovor) 03 - Modified: 2022-05-12 13:23:58 - Feat.: 0 - Title: „Je to ďalší klinec do rakvy.“ Dopravcovia odmietajú platiť za trakčnú energiu pre zbabraný tender
01 - Modified: 2022-11-23 23:00:00 - Feat.: - Title: Očakávané zmeny na železniciach: odkedy budú platiť a aké novinky sa chystajú? (+ tabuľka zmien) 02 - Modified: 2022-11-17 09:14:51 - Feat.: - Title: Eurokomisia požiadala Slovensko o zahrnutie výdavkových limitov do rozpočtu na rok 2023 03 - Modified: 2022-11-10 15:55:20 - Feat.: - Title: Matovič vyčíslil dosah zníženia DPH pre gastro. Štát by prišiel o 110 miliónov eur, tvrdí minister 04 - Modified: 2022-11-16 10:13:07 - Feat.: - Title: Štát dopláca na energetickú krízu. Čo rok, to sa dlhové bremeno zvýši o 100 miliónov 05 - Modified: 2022-10-22 07:55:05 - Feat.: - Title: Za bloček z reštaurácie dostanete peniaze. Návrh z dielne OĽaNO je pod paľbou kritiky
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
25. november 2022 11:41