StoryEditor

Na Slovensku príde k rušeniu vlakov. Je to nehorázne, miesto investovania búrajú budovy, sťažuje sa starosta

23.05.2022, 17:13
  • Od júna sa bude meniť grafikon. Štát si už niektoré rýchliky najmä na Považí či Gemeri neobjedná. 
  • Ide o rozhodnutie ministerstva dopravy. Rezort financií však radí uťahovať opasky inde - vnútri firmy.
  • Počty cestujúcich sú na niektorých linkách vyššie než pred pandémiou. Ľudí z auta vytiahla napríklad rekonštrukcia cestného mosta v Hlohovci. Vďaka vlaku sa cestujúci vyhnú trištvrtehodinovej obchádzke.
  • Viac ekonomického a politického spravodajstva nájdete na HNonline.sk.

Tento rok mal byť pre železničiarov veľkou výzvou. Plán bol jasný, štátne vlaky mali najazdiť 36 miliónov kilometrov. Takéto číslo tu nebolo už viac než dve desaťročia. Ambície však nateraz upadajú a dopravca hlási, že od polroka sa budú niektoré spoje dokonca škrtať.

Pozrite si reportáž HNtelevízie z protestu nákladných vlakových dopravcov zo začiatku mája:

Tovar máme dostať z kamiónov na vlaky, deje sa však presný opak. Rušňovodiči vytrúbili Bratislavu
0 seconds of 3 minutes, 7 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
03:07
03:07
 

Predzvesť uťahovania opaskov prišla už v polovici mája a od júna má dôjsť k ďalším reštrikciám. Tie sa dotknú vyťaženej trate medzi Bratislavou a Žilinou, koľají smerom na Nové Zámky, ale aj stredu a východu krajiny – trasy medzi Košicami a Zvolenom. Dohromady sa má obmedziť prevádzka deviatich liniek.

„Z dôvodu šetrenia nákladov pristúpime na základe objednávky ministerstva dopravy k redukcii niektorých vlakov diaľkovej dopravy, ktorá začne platiť 12. júna 2022,“ povedal hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko Tomáš Kováč. Na vybraných linkách budú rýchliky Gemeran, Považan, Fatran či Zámčan jazdiť menej.

Neinvestujú, radšej škrtajú

Škrty najviac pocítia obyvatelia Žilinského a Banskobystrického kraja. Starosta obce Jesenské, ktorá leží v Juhoslovenskej kotline, vidí znižovanie počtu spojov v regióne ako nešťastné. „Obec môže za rozvoj ďakovať vlakom. Tie tu kedysi jazdili rýchlosťou 110 kilometrov za hodinu, dnes je tu povolená rýchlosť 80. Všetky spoje navyše meškajú,“ povedal Gabriel Mihályi a dodal, že ľudia si pre slabé služby hľadajú iné alternatívy ako auto či autobus.

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 73% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-05-16 15:48:17 - Feat.: 1 - Title: Boj o minúty do mesta pod Zoborom. Prelomový vlak na západe krajiny sa zasekol 02 - Modified: 2022-05-16 06:58:53 - Feat.: 0 - Title: Požiadavky na vlaky sú vysoké. Nad nimi sú len lietadlá a kozmické lode (rozhovor) 03 - Modified: 2022-05-12 13:23:58 - Feat.: 0 - Title: „Je to ďalší klinec do rakvy.“ Dopravcovia odmietajú platiť za trakčnú energiu pre zbabraný tender
01 - Modified: 2025-07-24 10:37:17 - Feat.: - Title: Ako v MHD, tak aj v niektorých vlakoch. Lístok si po novom kúpite len vopred, kontrola príde náhodne 02 - Modified: 2025-07-15 11:10:47 - Feat.: - Title: Vlaky tu spomaľujú už roky. Štát dá opraviť trať na západe, po ktorej vozí svoje autá aj Jaguar 03 - Modified: 2025-07-14 21:29:24 - Feat.: - Title: Predávajúci majú od budúceho roka povinne umožniť bezhotovostnú platbu, na výber majú viac možností 04 - Modified: 2025-07-05 11:02:00 - Feat.: - Title: Vlakové trate by mali byť do konca roka pokryté mobilným signálom 05 - Modified: 2025-07-04 14:51:15 - Feat.: - Title: Oplatí sa nakupovať potraviny so štátom? Novinka má poslať ľudí do lacných obchodov, no celé to má háčik
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
25. júl 2025 08:24