Kríza na trhu s čipmi sa týka všetkých výrobcov, vrátane nemeckého Volkswagenu pôsobiaceho aj u nás.
Automobilky po celom svete už mesiace bojujú s nedostatkom čipov, slovenské sa neplánovanému zastaveniu vo výrobe dokázali dlho vyhýbať. K prerušeniu výroby musel nakoniec v marci pristúpiť trnavský Stellantis.
S rovnakou situáciou sa boril aj Volkswagen, ktorý musel produkciu v Nemecku odstavovať v jednej fabrike za druhou. Bratislavu takýto scenár dosiaľ obchádzal, aj keď časť vozidiel sa pre chýbajúce komponenty dokončovala dodatočne.
Nakoniec však bude musieť výroba postáť aj u nás.
„Situácia je veľmi kritická. Naše vozidlá majú veľký podiel elektroniky a týka sa ich to najviac. Situácia...
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-17 15:05:17 - Feat.: - Title: Von der Leyenovej kategorické nie vystriedal ústup. Spaľováky zostanú aj po roku 2035 a v hre sú ďalšie zmeny
02 - Modified: 2025-12-17 13:02:52 - Feat.: - Title: Volkswagen spustil vlastnú výrobu batérií pre elektromobily, prvý závod otvoril v Nemecku
03 - Modified: 2025-12-17 13:00:00 - Feat.: - Title: Návrat ikonickej škodovky je stále v hre. Ostrá Fabia RS by mohla byť čoskoro realitou
04 - Modified: 2025-12-12 23:00:00 - Feat.: - Title: Panamera má 15 rokov: Z vysmievaného Porsche „hrbáča“ etalónom ostrých limuzín
05 - Modified: 2025-12-11 10:00:00 - Feat.: - Title: Za volantom elektrickej Škody z budúcnosti. Kombíky postavili dva, jazdí však len jeden