StoryEditor

Reťazce menia receptúry potravín. Chcú menej cukru i soli

23.05.2019, 00:00

Tuzemské obchodné reťazce Lidl, Kaufland či Tesco menia receptúry potravín vlastných značiek. Znižujú podiel cukru, soli i tuku. Reagujú tak na rastúci záujem o zdravšie potraviny aj všeobecne na kritiku stravovacích návykov zo strany výživových poradcov. Česi konzumujú dvakrát viac cukru a trikrát viac soli, než by mali.

Ak máte v špajze minuloročné cereálie z Lidla a v mrazničke zmrzlinu, možno sa vám bude zdať, že chutia inak ako rovnaké výrobky s tohtoročným dátumom. Nie náhodou. Nemecký diskont začal vlani s plošnou inventúrou potravín vlastných značiek s cieľom znížiť do roku 2025 obsah cukru a soli v priemere o pätinu oproti roku 2018.

Receptúry v nasledujúcich rokoch prepíše pri tisícoch položiek privátnych značiek. Cukor a soľ v p...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-05 10:53:09 - Feat.: - Title: Cukor najlacnejší od roku 2020. Prečo to na cenovkách ešte nevidno? 02 - Modified: 2025-12-04 23:00:00 - Feat.: - Title: Slovenské poľnohospodárstvo volí medzi modernizáciou a dovozom 03 - Modified: 2025-11-29 13:00:00 - Feat.: - Title: Upchá ti prehltnutie žuvačky črevá, alebo nie? Vedci konečne vysvetlili, čo sa v takom prípade deje 04 - Modified: 2025-11-29 08:30:00 - Feat.: - Title: 10 bežných potravín, ktoré ťa môžu zabiť. Na zozname nájdeš aj zemiaky, rebarboru či kešu 05 - Modified: 2025-11-21 14:30:00 - Feat.: - Title: Kvalita jedla je pre Slovákov luxus. Tretina ľudí kvôli cenám znižuje nároky na stravu
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
08. december 2025 09:50