StoryEditor

Reťazce menia receptúry potravín. Chcú menej cukru i soli

23.05.2019, 00:00

Tuzemské obchodné reťazce Lidl, Kaufland či Tesco menia receptúry potravín vlastných značiek. Znižujú podiel cukru, soli i tuku. Reagujú tak na rastúci záujem o zdravšie potraviny aj všeobecne na kritiku stravovacích návykov zo strany výživových poradcov. Česi konzumujú dvakrát viac cukru a trikrát viac soli, než by mali.

Ak máte v špajze minuloročné cereálie z Lidla a v mrazničke zmrzlinu, možno sa vám bude zdať, že chutia inak ako rovnaké výrobky s tohtoročným dátumom. Nie náhodou. Nemecký diskont začal vlani s plošnou inventúrou potravín vlastných značiek s cieľom znížiť do roku 2025 obsah cukru a soli v priemere o pätinu oproti roku 2018.

Receptúry v nasledujúcich rokoch prepíše pri tisícoch položiek privátnych značiek. Cukor a soľ v p...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-05-19 13:17:16 - Feat.: - Title: Agát plánuje a varí jedlo na týždeň dopredu: Nákup pre trojčlennú rodinu nás vyjde do 50 eur 02 - Modified: 2025-05-12 10:44:32 - Feat.: - Title: Slovenskí pestovatelia výrazne škrtli výmery cukrovej repy. Zlacnenie cukru je nereálne, ceny pôjdu len hore 03 - Modified: 2025-05-11 17:00:00 - Feat.: - Title: Zabudnite na pokazené potraviny! Tu je návod, ako ich skladovať dlhodobo a efektívne 04 - Modified: 2025-05-09 13:00:05 - Feat.: - Title: Čo budeme nakupovať v roku 2050 v supermarketoch? Tieto potraviny z našich domácností zmiznú, tieto zažijú boom 05 - Modified: 2025-05-09 11:28:33 - Feat.: - Title: Trump chce bezpečnú distribúciu potravín v Pásme Gazy, povedal veľvyslanec
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. máj 2025 18:00