Pre obľúbené prémiové stredne veľké SUV si nemecký výrobca pripravil rozsiahle, priam až v niektorých oblastiach radikálne zmeny. Ide pritom o mimoriadne dôležitý model BMW X3, ktorý si za viac ako 20 rokov svojho pôsobenia na trhu vydobil čestné miesto v zástupe konkurentov a zároveň má silnú fanúšikovskú základňu.
Dokazuje to aj fakt, že práve „X-trojka“ je posledné roky vôbec najpredávanejším modelom mníchovskej značky a to dokonca v celosvetovom meradle. V súčasnosti v portfóliu pôsobí najnovšia, v poradí už štvrtá generácia tohto vozidla a k nám sa dostala na redakčný test v nateraz top najvýkonnejšej verzii s dodatkom M50 (po novom už bez písmena „i“ u označenia benzínových verzií).
Čo dokáže ponúknuť, v čom nastali najvýraznejšie zmeny a ako je na tom z pohľadu jazdy či výkonového potenciálu? A dokáže nadviazať na úspechy predchodcov? Hneď na úvod môžeme s pokojným svedomím prehlásiť, že testovaná motorizácia je schopná z veľkej časti zastúpiť aj vrcholné prevedenie X3 M športovej divízie. Či vôbec a v akej podobe sa ho dočkáme aj v súčasnej generácii je totiž zatiaľ otázne.
Minimalistická agresivita
Mníchovská automobilka za ostatné roky neraz pritiahla pozornosť svojimi kontroverznými riešeniami vzhľadu, ktoré delia verejnosť najmä na dva hlavné tábory – páči alebo nepáči. No a v tomto nastavenom trende pokračuje aj štvrtá generácia BMW X3, ktorá prináša hneď niekoľko výrazných dizajnových noviniek. Najmä je však karoséria novinky výrazne uhladenejšia, minimalistickejšia, oblejšia než v minulosti.
Zostáva vám 81% na dočítanie.
