StoryEditor

Vyskúšali sme najmenšie BMW v top verzii. Patrí k najlepším, no niečo mu aj tak chýba

02.02.2025, 00:00
  • Považuje sa za vstupnú bránu do sveta prémie, primárne teda v rámci ponuky automobillky BMW.
  • Rad 1 je však oproti minulosti podstatne univerzálnejším z pohľadu priestrannosti i jazdných vlastností.
  • Dokáže vo vrcholnom vyhotovení M135 xDrive ponúknuť dostatočný zážitok z jazdy? 

Najmenší a najdostupnejší rad 1 tvorí súčasť ponuky mníchovskej automobilky BMW už od roku 2004, pričom zámerom výrobcu bolo priniesť na svet novinku, ktorá by v portfóliu nahradila pôvodný model radu 3 s dodatkom Compact. Prvá generácia bola k dispozícii ako trojdverový alebo päťdverový hatchback, no taktiež ako dvojdverové kupé či kabriolet. Na vrchole potom stála verzia M Coupé, s dôrazom na výkon a športovosť, ktorá sa považuje za predchodcu ikonického BMW M2.

Na výber bola vždy široká paleta najrôznejších motorov, či už išlo o benzínový alebo naftový agregát, kompaktná „jednotka“ bola medzi motoristami pomerne obľúbená. Od druhej generácie sa rad 1 predáva výlučne ako hatchback, no ani tu nechýbal napríklad výkonný šesťvalec, jedinečnosť v podobe pohonu zadných kolies a pred koncom pôsobenia prvej generácie už aj zavedený pohon všetkých kolies xDrive.

Radikálnu zmenu v koncepcii priniesla potom tretia generácia, ktorá okrem citeľného nárastu rozmerov a trochu kontroverzného dizajnu (na to sme si za posledné roky už u modelov BMW zvykli) ponúkla pohon všetkých kolies xDrive a prvýkrát i pohon prednej nápravy. Roztáčanie zadných kolies úplne zmizlo a to bola pre mnohých fanúšikov tragická správa a model prišiel o svoju nespochybniteľnú jedinečnosť na trhu.

image

BMW odhaľuje prvé snímky kontroverznej novinky. Toto je ikonická M3 s elektropohonom

Podpísali sa pod to však návyky majiteľov, preferencie v predajoch naklonené čoraz viac pohonu xDrive i šetrenie nákladov na vývoj drahej platformy s pohonom zadných kolies, ktorá by si nenašla uplatnenie u iných modelov značky. A tiež tlak na emisie. Dnes v ponuke pôsobí nová, v poradí už štvrtá generácia, priťahujúca pozornosť množstvom zmien. A výsledok?

Dynamickejší vzhľad

Tretie vydanie pôsobilo na pohľad trochu nemotorne a to najmä kvôli citeľne nafúknutejšej karosérii oproti stále kompaktnej druhej generácii. Predná časť sa vyznačovala rozmernou maskou chladiča, vyššie postavenou kapotou a celkovo navodzoval predchodca dojem akéhosi zmenšeného MPV.

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 77% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-01-30 13:00:00 - Feat.: 1 - Title: Kontroverzné BMW prešlo modernizáciou. Prináša viac výkonu, ale i dojazdu či luxusu 02 - Modified: 2025-01-14 10:13:51 - Feat.: 1 - Title: Revolúcia v podaní BMW? Takto vyzerá interiér budúcnosti, mieri do sériovej výroby 03 - Modified: 2024-12-13 12:34:38 - Feat.: 1 - Title: BMW odhaľuje prvé snímky kontroverznej novinky. Toto je ikonická M3 s elektropohonom 04 - Modified: 2025-01-31 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Zábavné i výstižné prezývky legendárnych áut: Spoznáte ich všetky bez jedinej chyby? 05 - Modified: 2025-01-30 15:34:18 - Feat.: 1 - Title: Toto sú najpredávanejšie autá na Slovensku v roku 2024: Ktoré modely ovládli náš trh?
01 - Modified: 2025-12-18 10:23:46 - Feat.: - Title: Každá tatrovka prejde touto mučiarňou. Šialené „ihrisko“ pre nákladiaky má 50 rokov 02 - Modified: 2025-12-17 13:00:00 - Feat.: - Title: Návrat ikonickej škodovky je stále v hre. Ostrá Fabia RS by mohla byť čoskoro realitou 03 - Modified: 2025-12-17 11:35:36 - Feat.: - Title: Vianočná parkovacia apokalypsa: Aké parkovacie miesto si vyberať a vyhnúť sa škodám? 04 - Modified: 2025-12-16 23:00:00 - Feat.: - Title: Extrémne USB disky: Vyskúšali sme najmenší, ale aj jeden superrýchly 05 - Modified: 2025-12-16 13:00:00 - Feat.: - Title: Znovuzrodený retro Renault ide na dračku. V Európe už postupne valcuje segment e-áut
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
18. december 2025 12:53