Európska únia prináša ďalšie zmeny, ktoré sa dotknú vodičov. Chce totiž do roku 2050 dosiahnuť naozaj veľmi optimistický cieľ. V pláne má stav - žiadne úmrtia alebo vážne zranenia pri dopravných nehodách.
K tomu má dopomôcť aj aktívna a pasívna bezpečnosť automobilov. Podľa Európskej komisie a magazínu Motor1 budú od roku 2021 mať všetky novopredané vozidlá v Európskej únii 11 bezpečnostných systémov už vo svojej štandardnej výbave.
Nedávno rozprúdil debatu aj prichádzajúci zákon ohľadom certifikovaných miest opravy áut po vážnych nehodách. O čo ide?
Okrem obligátneho ABS systému, ESP či snímačoch tlaku v pneumatikách tak napríklad v sériovej výbave nájdete aj parkovaciu kameru, autonómne núdzové brzdenie, monitorovanie únavy vodiča a systém na udržanie vozidla v jazdnom pruhu. Jeden zo systémov je však pomerne kontroverzný a niektorým kritikom sa nepáči.
Systém ISA (Intelligent Speed Assistance) obmedzí totiž maximálnu rýchlosť automobilu podľa údajov z dopravných značiek a GPS.
Pravdou je, že vodič zatiaľ nastavenú rýchlosť môže prekročiť, no podľa portálu Autocar však kritici varujú, že toto je už jeden z krokov pre úplnú kontrolu rýchlosti vozidiel.
Európska únia si od kroku sľubuje zníženie počtu vážnych dopravných nehôd a taktiež ochranu zraniteľnejších účastníkov cestnej premávky – teda najmä chodcov.
Cieľ je do roku 2050 absolútne eliminovať tragické dopravné nehody a nehody s vážnymi zraneniami. Logicky, 11 bezpečnostných systémov budú musieť mať iba nové vozidlá, ktoré budú predané po roku 2021.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.