Rastúci dopyt po dodávkach typu just-in-time či door-to-door vyvíja tlak na majiteľov firiem a manažérov vozidlových parkov, ktorých ziskovosť závisí do značnej miery od celoročnej prevádzkyschopnosti vozidiel. A pneumatiky sú jedným z hlavných prvkov, ktoré môžu ohroziť túto schopnosť jazdenia vo všetkých štyroch ročných obdobiach.
Vyvinutá bola na základe päťročnej analýzy potrieb užívateľov vo Francúzsku, Nemecku, Turecku a Británii. V súčasnosti však spoločnosť už svoju špičkovú novinku odhalila - v podobe plášťa Michelin Agilis CrossClimate.
Samozrejme, od celoročných pneumatík sa nedajú čakať dokonalé vlastnosti ako pri zimných (v zime) a letných pneumatikách (v lete). Michelin sa však snaží posunúť tento zabehnutý level vyššie.
Agilis CrossClimate je letná pneumatika s najvyššími výkonmi na suchom, mokrom, bahnitom či trávnatom povrchu. Zároveň má však aj zimnú homologizáciu 3PMSF. Testovaná bola aj pri teplotách od nula do -15 stupňov Celzia (zrýchlenie, brzdenie, záber a priľnavosť na snehu), rovnako ako vo fínskom testovacom tábore 300 kilometrov od polárneho kruhu a v Alpách.
Nové pneumatiky Agilis majú využívať najnovšie zmesi gumy, pričom celkovo disponujú troma typmi na báze syntetických elastomérov. V skratke: "prebrať velenie" bude môcť tá zmes, ktorá je do tej konkrétnej situácie najvhodnejšia.
Plášt sa skladá z dvoch vrstiev - vrchná a pod ňou ležiaca spodná vrstva. To umožňuje minimalizovať prehrievanie behúňa v náročných podmienkach a udržiavať výkon. Pneumatika získala dokonca najvyššie hodnotenie: z hľadiska brzdenia na mokrom povrchu v lete i v zime spadá do klasifikačnej triedy A.
Pneumatika Michelin Agilis CrossClimate má zároveň označenia 3PMSF a M+S, ktoré znamenajú, že je schválená na použitie na snehu, a pritom na suchom povrchu brzdí v podstate ako letná pneumatika.
Zvýšená je aj odolnosť osadením ochranných prvkov na ramená - masívne lichobežníkové ochranné štíty s hrúbkou 1,5 milimetra z tvrdej zmesi humy. Inšpiráciu v tomto prípade hľadal výrobca pri vojenských terénnych pneumatikách X Force ZL.
Zaujímavosťou je aj indikátor opotrebenia v drážkach pneumatiky. Hĺbka dezénu je 9,2 milimetra a indikátor ukazuje nula percent v okamihu, keď opotrebenie dosiahne zákonom stanovený limit 1,6 milimetra.