StoryEditor

Totálne fiasko tradičných automobiliek. Techniku ​​musia brať z Číny, aby stíhali tempo

17.09.2025, 11:44
  • Čoraz vo väčšom množstve sa na európskych trhoch „rozťahujú“ čínsky výrobcovia. A to nie iba tí najväčší.
  • Vďaka agresívnej cenovej politike sa snažia bojovať o priaze zákazníkov, na čo musia domáce značky reagovať.
  • Okrem toho je nutné udržiavať tempo s rýchlym vývojom v Číne či optimalizáciou nákladov. Ako?

Pre staršie generácie Číňanov bolo ešte pred pár rokmi meno Volkswagen synonymom pre auto, Santana – výberový model značky motorizoval krajinu pohybujúcu sa na bicykloch a ukazoval jej, čo je to auto. To je 40 rokov. Čínske automobilky však už dávno nie sú na smiech, teraz je to presne naopak. Pre tradičné „západné“ značky sú technológie z Číny priam záchranou, píše iDNES.cz.

„Globálne automobilky vyhľadávajú čínske technológie, aby prekonali prekážky vo vývoji elektromobilov. Americké a európske značky skúmajú globálne modely na čínskych platformách,“ píše Reuters a vyjadruje obavy z dlhodobej závislosti na čínskej technológii elektromobilov.

Keď manažéri Audi v roku 2021 prvýkrát uvideli Zeekr 001, elektromobil s dlhým dojazdom a európskou estetikou, bol to pre túto prémiovú nemeckú automobilku budíček. Ak chcela konkurovať Číňanom, potrebovala ich technológiu. „Zeeker 001 vtedy šokoval takmer všetkých,“ povedal Stefan Pötzl, prezident predaja a marketingu SAIC Audi. „Museli sme s tým niečo urobiť.“

image

Európske automobilky majú ďalší problém. Mieri k nám čínsky technologický gigant

Aby Audi rozšírilo svoju ponuku elektromobilov pre čínskych spotrebiteľov, vyrobilo AUDI E5 Sportback iba za 18 mesiacov s využitím technológií poskytnutých čínskym partnerom SAIC, vrátane batérií, elektrického pohonu, softvéru pre infotainment a pokročilých asistenčných systémov riadenia.

Audi očakáva, že elektromobil v hodnote 33-tisíc dolárov začne dodávať zákazníkom v Číne tento mesiac a jej globálni konkurenti sa teraz tiež snažia využiť vynálezy na rýchle uvedenie nových modelov. Toyota a Volkswagen majú spoločné plány na vývoj modelov určených pre Čínu s technológiami od čínskych partnerov GAC a Xpeng.

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 75% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-08-25 09:00:00 - Feat.: 1 - Title: Európske automobilky majú ďalší problém. Mieri k nám čínsky technologický gigant 02 - Modified: 2025-09-03 09:36:11 - Feat.: 1 - Title: Audi ohlásilo nový štart. Koncept naznačuje, ako budú vyzerať budúce modely značky 03 - Modified: 2025-09-12 10:02:36 - Feat.: 1 - Title: Dacia odhalila unikátny pohon: Vychytávku z Porsche či Audi ponúkne aj bežným ľuďom 04 - Modified: 2025-09-04 11:02:28 - Feat.: 1 - Title: Nový šéf Renaultu zveril vedenie Dacie manažérke od Mercedesu, velí smer elektro 05 - Modified: 2025-08-01 09:33:32 - Feat.: 1 - Title: Prvá oficiálna predajňa už aj na Slovensku. Čínsky gigant ponúka zatiaľ štyri modely áut
01 - Modified: 2025-10-23 13:37:15 - Feat.: - Title: Čína a USA budú v Malajzii rokovať o clách a obchode, hrozia nové sankcie 02 - Modified: 2025-10-23 12:16:41 - Feat.: - Title: EÚ zahrnula do sankcií voči Rusku aj troch významných čínskych obchodných partnerov 03 - Modified: 2025-10-23 10:13:19 - Feat.: - Title: Peking odsúdil sankcie USA a EÚ proti Rusku. Dialóg je jedinou cestou, tvrdí 04 - Modified: 2025-10-23 09:30:00 - Feat.: - Title: Tajomný crossover chce byť Európanom. Je dostupnou voľbou pre nenáročných 05 - Modified: 2025-10-22 18:00:00 - Feat.: - Title: Šéfovia amerických korporácií to stavajú na Trumpovú priemyselnú politiku​
menuLevel = 2, menuRoute = auto/automobilky, menuAlias = automobilky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
23. október 2025 20:26