V dobe, keď sa prémioví výrobcovia predháňajú vo výrobe čisto elektrických vozidiel s cenami ľahko presahujúcimi 80-tisíc eur a aj „mainstreamové“ značky tlačia obrovské investície do batériových vozidiel, Dacia ide úplne opačným smerom. Áno, v ponuke nájdeme aj ľudový elektromobil Spring, no prím hrajú úplne iní zástupcovia v portfóliu. A využívajú oveľa konvenčnejšiu techniku, medzi poslednými automobilkami dokonca Dacia poskytuje aj LPG verzie.
Rumuni však teraz prinášajú úplne novú technológiu, ktorá rieši tri najväčšie starosti európskych motoristov: vysoké palivové náklady, strach z nedostatočného dojazdu a potrebu spoľahlivého vozidla pre náročné podmienky. Kombinuje prakticky tie najobľúbenejšie technológie v autách, ktoré vo výsledku prinesú majiteľom obrovské výhody.
Svetu Dacia predstavila motorizáciu Hybrid-G 150, ktorá kombinuje hybrid s dvojpalivovým LPG systémom a inteligentným pohonom všetkých kolies – vznikla tak kombinácia, ktorá v automobilovom priemysle doposiaľ vôbec neexistovala. Nie je to len marketingový trik, ale skutočná technologická inovácia, ktorá môže zmeniť spôsob, akým uvažujeme o budúcnosti mobility.
Čísla hovoria jasnou rečou: kombinovaný dojazd dosiahne až ohromujúcich 1 500 kilometrov, prevádzkové náklady klesnú o 30 percent nižšie oproti konvenčným hybridom a benefitom je i schopnosť jazdiť v mestskom prostredí až 60 percent času v čisto elektrickom režime. To všetko za cenu, ktorú si bude môcť dovoliť aj veľmi priemerná európska rodina.
Dacia tak opäť potvrdzuje svoju filozofiu – že najlepšie inovácie nie sú tie najdrahšie, ale tie najpraktickejšie a najdostupnejšie. Novinka v podobe pohonu Hybrid-G môže byť práve tou technológiou, ktorá ukáže dnešnému automobilovému priemyslu cestu do budúcnosti, kde pokrok neznamená výhradne nedostupnosť. Ktorých modelov sa motorizácia týka? Čo prináša a aké novinky ešte výrobca zákazníkom ponúkne?
Zostáva vám 84% na dočítanie.
