Hyundai v roku 2017 šokoval fanúšikov motorizmu príchodom vôbec prvého športového hatchbacku, ktorý zároveň zakladal rodinu N. Už od svojho uvedenia na trh koncom roka 2017 vzbudzoval Hyundai i30 N veľký záujem odbornej aj laickej verejnosti, pričom aj nás si doslova "omotal" okolo prsta na prvých jazdách v Taliansku.
Pozrite si zoznam najpredávanejších modelov kategórie hothatch za prvý polrok 2019 podľa údajov ZAP SR:
Po uvedení na slovenský trh sa N-ku podarilo významne presadiť v subsegmente hot-hatchov a s celkom 59 predanými kusmi sa stal s vysokým náskokom najpredávanejším hothatchom roku 2018. Vo februári tohto roka pribudol do ponuky tiež štýlový a praktickejší súrodenec i30 N v karosárskej verzii fastback.
V prvých šiestich mesiacoch tohto roka pokračoval Hyundai i30 N v dosahovaní skvelých predajných výsledkov. Zväz automobilového priemyslu (ZAP) eviduje k 30. júnu 2019 až 25 registrácií a Hyundai i30 N je tak najpredávanejším hothatchom aj prvého polroka 2019 na Slovensku. Na predaji vysokovýkonných hatchbackov mal v tomto období podiel až 40 percent.
Hyundai i30 N sa ponúka v dvoch výkonnostných prevedeniach - klasické N (184 kW - 250koní) a N Performance (202 kW - 275 koní). Aj napriek tomu sa zákazníci rozhodli výlučne pre výkonnejšiu konfiguráciu N Performance, čo z nášho pohľadu dáva zmysel.
Ide totiž len o skutočne minimálny cenový rozdiel, no zákazník v konečnom výsledku získa auto s mnohými "vychytávkami", ktoré za príplatok nepochybne stoja. Asi najvýraznejším prvkom, ktorý zákazníkov na takomto modeli upútal, je prenikavý športový zvuk s poriadnym strieľaním.
Najobľúbenejšou farbou bola v prvom polroku 2019 pre N-ko typická bledomodrá farba Performance Blue, ktorú si vybrala viac ako polovica nových majiteľov, nasledovaná čiernou Phantom Black. Paletu dopĺňajú i biele lakovanie Polar White, sivé Micron Grey a červené Engine Red.
Kým v roku 2018 bola vyše tretina i30 N predaných v Bratislavskom kraji, v prvom polroku 2019 sa charakteristický zvukový prejav auta začal viac ozývať aj v južných, severných a východných okresoch Slovenska.
Aby toho nebolo málo, k hatchbacku i30 N pribudol vo februári 2019 aj spomínaný dizajnovo výrazný a elegantný Fastback N. Pod kapotou má rovnaký motor, no zákazníkom priniesol okrem iného najmä väčší batožinový priestor a dizajnové osvieženie v štýle coupé strihu.
A takáto kombinácia sa Slovákom evidentne zapáčila, veď za prvých šesť mesiacov roku 2019 eviduje ZAP až 23 registrácií modelu Hyundai i30 Fastback N. Na rozdiel od ostrého hatchbacku, až 2/3 nových Fastbackov N bolo predaných v uvádzacej sivej farbe Shadow Grey.
„Nesmierne nás teší, že úspešný príbeh našich N-modelov pokračuje aj v roku 2019. Hyundai i30 N je v tvrdej konkurencii stále najpredávanejším hothatchom na Slovensku a skvele mu v predajoch sekunduje i30 Fastback N. Ďakujeme všetkým zákazníkom, ktorý nám prejavili dôveru. Vplyv modelov N na prestíž značky Hyundai je významný a prejavuje sa aj vo zvýšenom záujme Sloveniek a Slovákov o naše modely vo výbave N Line, ktoré sú emóciami N inšpirované,“ hovorí Marek Kopča, marketing & PR manager Hyundai Motor Slovakia.