Na indických letiskách uviazli v piatok tisíce cestujúcich, keď najväčší letecký dopravca IndiGo tretí deň po sebe zrušil stovky vnútroštátnych letov, správa pochádza z agentúry DPA.
Spoločnosť IndiGo sa dostala do vážnych problémov po zavedení nových pravidiel pre pilotov. Tie obmedzili nočné lety a skrátili povolené letové služby, čo spôsobilo následný kolaps letovej prevádzky.
Spoločnosť IndiGo sa cestujúcim ospravedlnila na sociálnej sieti X a priznala „vážnu operačnú krízu“. Uviedla, že spolupracuje s ministerstvom pre letectvo a Úradom pre civilné letectvo na čo najrýchlejšom obnovení pravidelných letov.
V piatok IndiGo zrušila približne 1000 letov, čo je asi polovica jej dennej prevádzky. Z toho bolo 250 letov z hlavného mesta Naí Dillí. Mnohé ďalšie lety meškali až 12 hodín. Podľa miestnych médií viacerí cestujúci nestihli nadväzujúce lety a dôležitú životnú udalosť preto zmeškal aj ženích smerujúci na vlastnú svadbu.
V reakcii na situáciu DGCA s okamžitou účinnosťou dočasne pozastavila platnosť nových obmedzení letových služieb v záujme „najmä seniorov, študentov, pacientov a ďalších, ktorí sa spoliehajú na cestovanie načas“, uviedlo ministerstvo.
IndiGo už skôr žiadala o výnimku z pravidiel, ktoré sa zavádzali v dvoch fázach – 1. júla a 1. novembra. Vláda očakáva úplné obnovenie letovej prevádzky v priebehu niekoľkých dní a nariadila vyšetrovanie rozsiahleho chaosu.
