StoryEditor

Veľké mená ani najdrahšie materiály nestačia, podstatné je niečo iné, tvrdia zakladatelia Pigmentaria

17.06.2025, 07:30
  • Snaha nestačí. Marketing nestačí. Veľké mená ani najdrahšie materiály nestačia.  Musíte mať cit pre krásu, odhodlanie robiť veci po svojom a nesmiete sa chcieť zavďačiť všetkým.
  • A už vôbec nemôžete kopírovať, napodobňovať a kalkulovať, tvrdí Tomáš Ric, zakladateľ českého parfumérskeho domu PIGMENTARIUM.
  • V rozhovore pre magazín Prečo nie?!  nám prezradil, ako vzniká duša parfumu a čo preňho znamená vôňa. Podelil sa tiež o to, ako si správne skúšať vône v parfumérii, aby sme naozaj cítili ich príbeh a nielen prvý oblak alkoholu.
  • Viac ekonomického a politického spravodajstva nájdete na HNonline.sk.

Pigmentarium vzniklo ako nezávislý parfumérsky dom v roku 2018. Aká bola vaša hlavná motivácia pri jeho založení?

Túžba tvoriť. Pochádzam z rodiny, kde je vlastný biznis už tretiu generáciu samozrejmosťou a inak než vo vlastnej firme som sa nikdy nevidel. Prial som si vytvoriť značku v oblasti módy, dizajnu alebo podobného odboru, ktorý spája remeslo, umenie, marketing, ľudí a trendy. Zhodou mnohých okolností som sa v poslednom ročníku vysokej školy vrhol do tvorby prvej českej niche parfumérskej značky. Spätne niekedy žasnem nad tou odvahou. Značka Pigmentarium sa však v priebehu pár rokov predáva na najnáročnejších trhoch sveta a je v odbore rešpektovaným tvorcom.

Vaše vône sú opísané ako „olfaktorické prepisy snov a myšlienok“. Môžete priblížiť, ako tento koncept vznikol? Prípadne, čo by si mal pod týmto opisom laik predstaviť?

Znie to zdanlivo prehnane, keď to takto formulujete. No ide o úprimné vyjadrenie toho, že si ctíme pozíciu tvorcov. Našou prácou nie sú prieskumy dopytu trhu a snaha dodať mu to. Našou prácou je skutočný tvorivý proces, ktorý prináša vôňu, za ktorou si stojíme. Ktorá je autentická a ktorej emócie vieme ďalej odovzdávať aj v marketingu, ktorý ju ku klientom sprevádza. Vznik vône môže rovnako ako pri vzniku hudby alebo obrazu začínať v nejakej úplne bežnej situácii. V knihe, vo filme, na ceste alebo pri stretnutí. Cítite inšpiráciu a idete si za ňou. Proces tvorby sa potom odvíja plynulo ako rozvoj myšlienky alebo ako príbeh.

Vzhľadom na inakosť vašich parfumov predpokladám, že nie je vaším cieľom reflektovať aktuálne trendy. Ako prebieha proces tvorby nového parfumu? Čo vás pri tvorbe inšpiruje?

Ja by som sa len zastavil pri slove, ktoré ste použili – „inakosť“.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 82% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-06-12 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Modulárny a ekologický: Slovák vymyslel unikátny bicykel pre syna, teraz zbiera prestížne ceny v zahraničí 02 - Modified: 2025-05-07 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Majitelia Kintsugi perfumes: Tvoríme vône, na ktoré len tak nenarazíte, máme nutkanie ísť proti trendom
01 - Modified: 2025-06-26 08:04:05 - Feat.: - Title: Pavol Brezina: Hudba formuje atmosféru. Prečo nevhodne pôsobí rádio a čo naopak udrží hostí najdlhšie? 02 - Modified: 2025-06-25 05:30:00 - Feat.: - Title: Ako na svaly a chudnutie? Štúdia skúmala silový tréning a kardio, toto je výsledok 03 - Modified: 2025-06-23 22:00:00 - Feat.: - Title: Z najkrvavejšej bitky sa stala historická hanba: Američania dobyli ostrov bez nepriateľa, vystreľali sa sami 04 - Modified: 2025-06-21 22:00:00 - Feat.: - Title: Výhľad a severská atmosféra: Zdanlivý mini domček ukrýva takmer 200 štvorcov purizmu ponoreného v zeleni 05 - Modified: 2025-06-20 22:00:00 - Feat.: - Title: Vinárska legenda Miroslav Petrech neverí na kompromisy, ani výstrelky: Každý rok máte len jedinú šancu
menuLevel = 2, menuRoute = style/osobnosti, menuAlias = osobnosti, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
26. jún 2025 13:10