Koberec namiesto móla a na ňom ako memento umiestnená temná fontána, eskalátory, výťah s portiemi, nad tým všetkým chodba a dvere do hotelových izieb. Všetko zahalené do pohrebnej čiernej a podmaľované dramatickou hudbou, takto opísal prehliadku Louis Vuitton počas Paris Fashion Week magazín ELLE. Návrhár Marc Jacobs akoby rekapituloval najväčšie momenty, ktoré pre Louis Vuitton počas svojej šestnásťročnej vlády predviedol. Rozhodol sa totiž z pozície kreatívneho riaditeľa značky odísť. Zanecháva tak za sebou firmu, ktorá najmä vďaka luxusným kabelkám minulý rok utŕžila 7 miliárd eur.
Dôvod? Chce sa osamostatniť. Vlastní totiž dve značky - Marc Jacobs a Marc by Marc Jacobs a tým sa aj so svojím partnerom Robertom Duffym bude venovať, a budovať tak ďalšie módne impérium. Podľa agentúry Reuters chce do niekoľkých rokov ponúknuť akcie na burze. Majoritu v módnej značke Marc Jacobs však vlastní LVMH. Už v auguste začal v USA predaj svojej vlastnej kozmetickej rady. Exkluzívnym distribútorom sú tiež obchody Sephora, ktoré tiež patria do skupiny LVMH.
A kto ho nahradí? Zatiaľ sa hovorí o Nicolasovi Ghesquièrovi. Ten pred rokom opustil po pätnástich rokoch značku Balenciaga.
Marc Jacobs patrí medzi najznámejšie mená v módnom priemysle. Výrazne prispel ku globálnemu rastu luxusnej značky Louis Vuitton a vytvoril z nej jednu z najlukratívnejších značiek na svete. V roku 2003 v spolupráci s Takaši Murakamim vytvoril známu kolekciu farebných kabeliek s názvom Monogram Multicolore.
StoryEditor
Louis Vuitton utrpel veľkú stratu. Jacobs chce vlastnú značku
Marc Jacobs končí ako kreatívny riaditeľ značky Louis Vuitton, nahradiť ho môže napríklad Nicolas Ghesquièra.