Ide o združené zastávky pre vlak a MHD. S výstavbou druhého terminálu integrovanej dopravy (TIOP), a to Bratislava Lamačská brána (Bory), by sa mohlo začať v prvom kvartáli 2024. Taký je predpoklad Železníc Slovenskej republiky. Pre TASR uviedli, že momentálne čakajú na vyjadrenie hlavného mesta v prípade predĺženia Saratovskej ulice.
Projektová dokumentácia pre novú zastávku, vrátane novej výhybne, sa začala vypracovávať v roku 2021. Výhybňa by umožnila na v súčasnosti jednokoľajnej trati medzi Novým Mestom a Podunajskými Biskupicami dvojkoľajnú prevádzku po zastávku Ružinov. A to s využitím jednej koľaje súbežnej dvojkoľajnej trate Bratislava Nové Mesto - Bratislava - ústredná nákladná stanica.
V súvislosti s vybudovaním zastávky plánuje hlavné mesto presmerovať električkovú trať zo súčasnej konečnej zastávky Astronomická k novej konečnej Súhvezdná. Do vybudovania novej električkovej trate bude železničná zastávka obsluhovaná iba autobusmi MHD.
Do budúcnosti je v pláne aj železničná zastávka Patrónka. V tomto prípade sa však železnice v rámci príprav modernizácie západnej vetvy železničného uzla Bratislava rozhodli presunúť výstavbu zastávky Patrónka do projektu modernizácie uzla. Došlo zároveň k zmene polohy navrhovanej zastávky.
Nová plánovaná zastávka Patrónka by sa mala nachádzať ešte pred mostom nad Limbovou ulicou smerom do mesta. Prístup má byť z Limbovej a Opavskej ulice.
Do budúcna sa uvažuje aj so železničnou zastávkou Mladá garda. Avšak až po zrealizovaní zdvojkoľajnenia a prestavbe mosta ponad Račiansku ulicu. Do úvahy to rovnako podľa železníc prichádza až po zdvojkoľajnení úseku Bratislava, hlavná stanica - Bratislava, Nové Mesto.
Vybudovať by sa mali obojstranné prístupy na nástupištia schodišťami a výťahmi z oboch chodníkov vedúcich pozdĺž Račianskej ulice. Po oboch stranách nového mosta by sa zrealizovali nové lávky pre peších. "Súčasťou projektu nie je premiestnenie, respektíve zlúčenie zastávok električiek," podotkli ŽSR.
V minulosti sa spomínala aj výstavba železničnej zastávky Trnávka (nazývaná aj Martinský cintorín). Situovaná by mala byť v trojkoľajnom úseku, ktorý prechádza pomerne husto osídleným územím a spolu s Trnavskou cestou oddeľuje Trnávku od sídliska Ostredky.
"Podľa záverov štúdie realizovateľnosti železničného uzla Bratislava si zastávka Trnávka vyžaduje nadpriemerne vysoké investičné náklady. Efektívna by bola len v prípade hustejšej prímestskej dopravy," dodali ŽSR s tým, že jej realizácia sa preto zatiaľ neodporúča.
V Bratislave bude prvým TIOP Vrakuňa na železničnej trati Bratislava - Komárno. Nachádzať sa bude blízko súčasného obratiska autobusov a trolejbusov na Dolných honoch. S jeho výstavbou sa začalo koncom októbra, práce by mali trvať do mája 2024. Do užívania by ho mali dať následne v júli.