Mohlo by sa zdať, že nie je nič, čo by mohlo obchodníkom zabrániť, aby začali spotrebiteľa s veľkým predstihom pripravovať na vianočné nákupy. Tohtoročnej prezidentskej kampani sa to ale zrejme podarilo. Prvý reklamy na vianočné nákupy sa obvykle v obchodoch začínajú objavovať po Halloweene, niekedy aj pred ním. Teraz to ale vyzerá, že väčšina obchodov sa nechystá začať veľké predajné a reklamné kampane skôr, než skončia voľby. Podľa šéfa združenia maloobchodných predajcov Matthewa Shayea je dôvodom zrejme to, že rozhlasovému a televíznemu vysielaniu dominujú správy o voľbách, takže je ťažké zaujať inou správou.Reuters
StoryEditor

Výpredaje sú tu. Obchodníci lákajú ľudí na vysoké zľavy

26.12.2016, 14:44
Autor:
TASRTASR
Ľudia by mali myslieť na to, že v zľavách je zvyčajne tovar, ktorý treba predať.

Obchodníci už tradične v týchto dňoch spúšťajú povianočné výpredaje. Ľudí lákajú na 50 či 70-percentné zľavy, a to kamenné predajne i internetové obchody. Podľa analytika agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomíra Drahovského bude vo výpredajoch v ponuke viac sortimentu než vlani, budú teda bohatšie. "Lebo aj pred Vianocami bolo sortimentu viac ako v minulom roku," zhodnotil Drahovský.

Princíp výpredajov je však podľa neho rovnaký, a to snaha obchodníkov vyprázdniť sklady, aby bolo miesto na nový tovar. Ľudia by preto mali myslieť na to, že v zľavách je zvyčajne tovar, ktorý treba predať.

Centrum pozornosti

"V rámci športového tovaru možno to, čo zostalo z letnej sezóny," doplnil Drahovský. Kupujúci na Slovensku pritom podľa neho tradične citlivo reagujú na zľavy v obchodoch. "Záujem o výpredaje tak bude minimálne taký veľký, ako v minulom roku," odhadol analytik.

Podľa výkonného riaditeľa Slovenskej asociácie pre elektronický obchod (SAEC) Jozefa Dvorského budú výpredaje v internetových obchodoch opäť v centre pozornosti ľudí, pretože pôjdu naprieč všetkými kategóriami tovarov. "Stále pribúdajú zákazníci, ktorí sa na povianočné výpredaje cielene zameriavajú a plánujú si nákupy konkrétnych tovarov v tomto období," opísal Dvorský.

Rovnaké trvanie záruky

Časť ľudí presúva podľa jeho slov aj nákup niektorých vianočných darčekov až do obdobia povianočných výpredajov. "Cena je, samozrejme, stále hlavným rozhodovacím kritériom, ale v porovnaní s minulými rokmi je zreteľný rast spotrebiteľskej dôvery a záujmu spotrebiteľov nakupovať," dodal.

Čo sa týka povianočných výpredajov v internetových obchodoch, nie sú na ne naviazané nejaké konkrétne špecifiká. "Čiže kupujúci by si mali dávať pozor na tie isté veci ako pri štandardných nákupoch," vysvetlil.

Na každý tovar tak musí byť zo zákona poskytnutá záruka 24 mesiacov, v prípade predaja používaného tovaru minimálne 12 mesiacov a právo spotrebiteľov na odstúpenie od zmluvy v lehote 14 kalendárnych dní zostáva aj pri výpredajoch v internetových obchodoch zachované.

01 - Modified: 2024-11-10 11:00:00 - Feat.: - Title: Toto sú najlepšie vianočné trhy v Európe. Tieto mestá musíš navštíviť, poznáme dátumy ich otvorenia 02 - Modified: 2024-10-24 13:12:26 - Feat.: - Title: Telekom odhalil brutálnu vianočnú ponuku. Teš sa na darček štyroch zariadení v jednom, najlepšie filmy aj tisícky prekvapení 03 - Modified: 2024-10-19 09:53:59 - Feat.: - Title: Pekári sa pripravujú na drahé Vianoce, ceny masla dosahujú rekordné maximá 04 - Modified: 2024-10-14 09:29:19 - Feat.: - Title: Doprajte si krém, ktorému dôverujú milióny ľudí: Teraz v limitovanej vianočnej edícii 05 - Modified: 2024-09-19 22:00:00 - Feat.: - Title: Príspevok na stravu či výhody v kúpeľoch. Na čom ešte môžu seniori ušetriť?
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
10. november 2024 18:16