NDS
StoryEditor

Pyrotechnikov a archeológov vystriedali robotníci a bagre. Obchvat Tvrdošína sa stavia na celom úseku

01.09.2021, 12:24
Autor:
TASRTASR
Nový úsek obchvatu Tvrdošína dlhý 5,6 kilometra odľahčí mesto od tranzitnej dopravy, zvýši bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky.

Obchvat Tvrdošína sa stavia už na celom úseku. Podľa vedúcej oddelenia komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti Evy Žgravčákovej vystriedali pyrotechnikov a archeológov stavební robotníci, bagre a buldozéry.

​Po podpise zmluvy na výstavbu úseku R3 Tvrdošín – Nižná sa na stavbe uskutočnil pyrotechnický prieskum, archeologický výskum, vytýčenie stavby, výruby drevín, odhumusovanie, doplňujúci geotechnický prieskum a príprava zariadení staveniska.

"V rámci pyrotechnického prieskumu sme preskúmali celé stavenisko, trvalé aj dočasné zábery pozemkov. Objavili sme niekoľko nálezov munície z obdobia druhej svetovej vojny, ktoré boli odborne zlikvidované za účasti polície. Išlo napríklad o delostrelecký granát, delostreleckú mínu či pancierovú päsť. Počas archeologického prieskumu sa nenašli žiadne artefakty," informovala Žgravčáková.

Upozornila, že stavba sa buduje v zložitom geologickom prostredí strmých svahov. "Aktuálne máme na stavbe 60 až 70 pracovníkov. Pracujú na úprave podložia hlavnej trasy budúcej rýchlostnej cesty, zakladajú mostné objekty a budujú prístupy na stavenisko. Pokračovať budú prácami na spodných stavbách mostov, múrov a budovaní násypov. Hotovú R3 by mal zhotoviteľ odovzdať v roku 2023," uviedla vedúca oddelenia komunikácie ďiaľničiarov.

Doplnila, že nový úsek obchvatu Tvrdošína dlhý 5,6 kilometra odľahčí mesto od tranzitnej dopravy, zvýši bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky. "Znížením hluku, prašnosti a vibrácií zlepší životné podmienky miestnym obyvateľom. Motoristom prinesie skrátenie času jazdy a úsporu pohonných látok," dodala Žgravčáková.

Pozrite si archívny rozhovor z februára tohto roka, v ktorom sme sa rozprávali s ministrom dopravy Andrejom Doležalom o výstavbe dopravnej infraštruktúry na Slovensku:

Višňové? Tunelu sa až tak nebojím, hovorí v HNtelevízii Doležal. Problém vidí inde
0 seconds of 26 minutes, 10 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
26:10
26:10
 

01 - Modified: 2021-06-10 22:20:45 - Feat.: 0 - Title: Veľká zmena dopravy v Bratislave. Termín otvorenia má nový obchvat aj most cez Dunaj 02 - Modified: 2021-06-11 09:31:58 - Feat.: 0 - Title: Za obchvat Bratislavy hrozí štátu náhrada škôd pre staviteľa 03 - Modified: 2021-06-23 14:08:14 - Feat.: 0 - Title: Doležal pred poslancami o kritickej situácii na D2: Ukazuje sa nutnosť nultého obchvatu Bratislavy 04 - Modified: 2021-07-01 12:44:33 - Feat.: 0 - Title: Droba reaguje na zlú dopravnú situáciu v Modre. Riešením je obchvat 05 - Modified: 2021-08-25 08:11:16 - Feat.: 0 - Title: Na prešovský obchvat pretečú milióny určené pre Šaľu. Pôvodne ho mal celý platiť štát
01 - Modified: 2025-05-29 06:03:13 - Feat.: - Title: Diaľničiari potvrdili pôvodný výsledok tendra na prvý z chýbajúcich troch úsekov D3 02 - Modified: 2025-05-19 11:50:44 - Feat.: - Title: Diaľničiari musia opäť vyhodnotiť tender na prvý z troch chýbajúcich úsekov D3, rozhodol ÚVO 03 - Modified: 2025-05-16 10:06:03 - Feat.: - Title: Vodičov na našich diaľniciach čaká novinka, týka sa prednosti v jazde 04 - Modified: 2025-05-14 09:34:21 - Feat.: - Title: Vedenie NDS a autodopravcovia hovorili o novom mýte, ktoré prinesie európska smernica 05 - Modified: 2025-05-13 13:05:01 - Feat.: - Title: Druhý z troch chýbajúcich úsekov D3 by mal stáť okolo 261 miliónov eur
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
30. máj 2025 13:51