Branisko tunelTASR/Oliver Ondráš
StoryEditor

Intenzita dopravy v tuneli Branisko rastie, do roku 2022 by mal byť dvojrúrový

08.08.2016, 20:28
Autor:
TASRTASR

Ak sa má zachovať bezpečnosť motoristov, druhá rúra diaľničného tunela Branisko by mala vodičom začať slúžiť najneskôr v roku 2022. Uviedol to generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Róbert Auxt.

Nariadenie vlády o minimálnych bezpečnostných požiadavkách pre tunely v cestnej sieti hovorí o tom, že ak počas projektovania prognóza na 15 rokov ukazuje, že intenzita premávky v tuneli s jednou rúrou bude presahovať 10 000 vozidiel v jednom jazdnom pruhu za deň, v čase prekročenia tejto hodnoty musí byť k dispozícii dvojrúrový tunel s jednosmernou premávkou. V júni za 24 hodín prešlo tunelom Branisko v priemere 13.060 vozidiel, pred rokom v tom istom období to bolo 10 739 automobilov.

Predpokladá sa, že v tomto roku narastie intenzita dopravy v tuneli Branisko oproti minulému roku o 16,58 percenta. V 1. polroku sa tu na základe sčítania automobilov zvýšila intenzita dopravy medziročne o 24,24 percenta. Podľa nárastu dopravy za minulé roky NDS prognózuje, že v roku 2022 intenzita dopravy v jednom pruhu tunela Branisko pri jednorúrovom variante presiahne denný limit 10.000 vozidiel.

Ak v roku 2014 jedným pruhom na Branisku prešlo 4719 automobilov, v roku 2015 to bolo 5161 áut a v roku 2016 sa predpokladá 6017 vozidiel. Podľa prognózy NDS sa počet automobilov na Branisku bude postupne zvyšovať.

V roku 2017 pôjde o 6679 automobilov v jednom pruhu denne, v roku 2018 to bude 7369 vozidiel, o rok neskôr už 8058 áut, v roku 2020 až 8749 vozidiel a v roku 2021 pôjde o 9439 automobilov. V roku 2022 by jedným pruhom Braniska malo denne prechádzať 10.128 vozidiel. Znamená to prekročenie dopravnej intenzity, o ktorej hovorí vládne nariadenie.

"Ak chceme vládne nariadenie o minimálnych bezpečnostných požiadavkách pre tunely v cestnej sieti rešpektovať, tak by v roku 2022 mali motoristi jazdiť aj druhou rúrou tunela Branisko. Doba výstavby sa predpokladá na tri roky, z čoho vyplýva, že ak má byť druhá rúra Braniska v prevádzke v roku 2022, stavať by sa malo začať najneskôr v roku 2019. Ak je pre nás prvoradá bezpečnosť a nechceme sa spamätať až pri škaredej mimoriadnej situácii, treba začať konať," povedal generálny riaditeľ NDS.

Úsek Beharovce - Branisko, ľavý pás má dĺžku 7,3 kilometra a tvoria ho tri mosty a 4932 metrov dlhý tunel. Predpokladaná hodnota zákazky na vybudovanie druhej rúry tunela Branisko je aktuálne vyčíslená na približne 350 miliónov eur.

01 - Modified: 2024-05-09 19:57:05 - Feat.: - Title: Nikaragua zrušila zmluvu o výstavbe prieplavu medzi dvoma oceánmi 02 - Modified: 2024-05-09 10:42:17 - Feat.: - Title: Nový druh križovatky na Slovensku: Znižuje rýchlosť áut a zámerne ich obmedzuje​ 03 - Modified: 2024-05-07 14:17:46 - Feat.: - Title: Národná diaľničná spoločnosť avizuje pokračovanie pravidelného servisu v diaľničných tuneloch 04 - Modified: 2024-05-06 11:50:00 - Feat.: - Title: Chorvátsko nasadilo bič na nezodpovedných vodičov. Nové radary netrestajú iba rýchlosť 05 - Modified: 2024-05-05 15:00:51 - Feat.: - Title: Na časti D2 za Kútmi smerom do Bratislavy bude prejazdný len jeden pruh
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
17. máj 2024 10:41